Bentley Continental GT zyskuje wtyczkę. Powitajcie silnik V6 pod maską

To było tylko kwestią czasu. Po modelu Flying Spur także Bentley Continental GT staje się hybrydą plug-in. Na drogi wyjechały już auta testowe. Zobaczmy więc czego możemy oczekiwać od tego auta.

Czasy, w których topowe marki mogły swobodnie opierać się elektryfikacji, są już dawno za nami. Teraz to właśnie czołowi producenci muszą pokazywać swoje możliwości, stawiając na najnowsze technologie. Brytyjczycy zmierzają w kierunku pełnej elektromobilności, aczkolwiek robią to stopniowo. Bentley Continental GT Plug-In Hybrid będzie kolejnym krokiem na tej drodze.

Czego możemy spodziewać się po tym aucie i co zaoferuje nam zelektryfikowane coupe z Crewe?

Bentley Continental GT Plug-In Hybrid - z V6, ale naprawdę mocnym

Zacznijmy od kluczowej kwestii, czyli od tego, co znajdzie się pod maską. Pewnym jest, że cały napęd zostanie tutaj przeszczepiony z modelu Flying Spur, oferowanego już od blisko roku.

Bentley Continental GT PHEV 2022

Sercem tego auta zostanie silnik 2.9 V6, znany między innymi z modeli Porsche i Audi. Sam, bez elektrycznego wsparcia, generuje 416 KM. To jednak nie jest szczyt jego możliwości.

Silnik elektryczny dorzuca 136 dodatkowych koni mechanicznych. Łącznie dostajemy więc już bardzo dobrze brzmiący zestaw: 544 KM i 750 Nm oznacza świetne osiągi i dobrą dynamikę, która nikogo nie rozczaruje. Flying Spur osiąga setkę w 4,3 sekundy i osiąga 250 km/h. Możecie więc być spokojni - Continental GT będzie nieco szybszy i nikogo nie rozczaruje swoimi możliwościami.

Energia magazynowana jest w akumulatorze o pojemności 14,1 kWh. Nic nie wskazuje na to, aby Continental GT miał z jakiegoś powodu dostać mniejszy akumulator. Mieści się on w tylnej części nadwozia i nie wypływa na wymiary kabiny (ale nieco ogranicza pojemność bagażnika).

Zasięg na prądzie powinien sięgać tutaj 40-45 kilometrów, co wystarczy wielu osobom do jazdy miejskiej. Ważniejszy jest jednak sposób, w jaki auto dystrybuuje energią. System PHEV działa też dość skutecznie przy rozładowanej baterii i pozwala na oszczędzanie paliwa w wielu momentach.

Bentley Continental GT PHEV 2022

Bentley Continental GT 2022 - czym wyróżni się hybryda plug-in?

To proste - rozpoznamy ją tylko za sprawą dodatkowej klapki w tylnej części nadwozia, kryjącej gniazdo ładowania. Będzie to klasyczne złącze Type 2, pozwalające na ładowanie z mocą 3-6 kW. W kabinie znajdziemy zaś inny zestaw wskaźników, pokazujący kluczowe dane z baterii i napędu elektrycznego.

Można też spać spokojnie - wersja V6 PHEV dołączy do modelu V8 i oferowanego jeszcze W12.

Zdjęcia: Motor.es