Bentley Flying Spur Speed. Ostatnia szansa na mocarne W12
Bentley Flying Spur Speed - najmocniejszy, najszybszy i najbardziej ekskluzywny. I chwilowo jedyna szansa na silnik W12 w tym modelu.
Jedyna w tym momencie limuzyna Bentleya, Flying Spur, dostępna była jako model standardowy, Flying Spur S oraz hybryda. Brakowało tylko tradycyjnego modelu Speed, wieńczącego gamę usportowionych wersji. Bentley Flying Spur Speed właśnie debiutuje. Na dodatek to obecnie jedyna szansa na W12. Z oferty dla zwykłych modelu potężny silnik wypadł kilka miesięcy temu.
Bentley Flying Spur Speed stawia na prędkość
Zaskakujące jest, że w przeciwieństwie do wielu modeli, Bentley w seriach "Speed" wyraźnie podkreśla właśnie prędkość - maksymalną. Nowy model osiąga... 333 km/h. Całkiem sporo, jak na 2,5 tonową limuzynę.
Wszystko to dzięki sześciolitrowemu, podwójnie doładowanemu W12, które rozwija 635 KM i 900 Nm. Napęd? Oczywiście na cztery koła. Ośmiobiegowa skrzynia ZF dba o dobre przełożenie tych parametrów na osiągi. Jeśli prędkość maksymalna Was nie rusza, to może przyspieszenie? Mamy tutaj 3,7 sekundy do 100 km/h.
W trybie Comfort na przednią oś Bentleya idzie do 480 Nm. W trybie Sport Bentley Flying Spur Speed ogranicza tę wartość do 280 Nm - reszta idzie na tylną oś. "Speed" to więcej niż "S" - samochód ma być wyraźnie nastawiony na kierowcę i jego wrażenia z jazdy.
Dodatkowo oczywiście inaczej wygląda. Chrom ustępuje błyszczącej czerni, felgi mają dedykowany wzór i trzy rodzaje wykończenia (w tym oczywiście czerń). Ciemne są lampy, szyby, oznaczenia i końcówki układu wydechowego. Za to zaciski hamulcowe wybijają się czerwienią. No chyba, że potrzeba Wam więcej czerni. To też możliwe.
Flying Spur Speed ma też opcjonalny pakiet "Styling Spec". Obejmuje on kilka dodatków z włókna węglowego - splitter, dyfuzor z tyłu, delikatny spoiler na tylnej klapie.
W środku zwiększyły się (jeszcze!) możliwości personalizacji. Więcej kolorów tapicerki, kilka dodatkowych drewnianych wykończeń do wyboru. Na szczęście, bo w standardzie jest... piano black. Bentley Flying Spur Speed dostał też nowy wzór na cyfrowych zegarach, a w standardzie znajdziemy fotele z 24-kierunkową regulacją z przodu. I czternastokierunkową z tyłu.
Bentley zakłada, że Speed będzie trafiał do mniej więcej 1/3 nabywców w Europie i USA. Na Bliskim Wschodzie "sportowa limuzyna" trafi do ok. 20% klientów na Flying Spura.