Ploteczki prosto z BMW. Znamy specyfikację modelu i4 i 320e

Wiadomo, elektryfikacja ciągle jest na naszych ustach. Ciężko jednak o tym nie mówić, gdy z BMW wypływają takie ciekawostki, jak specyfikacja modelu i4 i 320e.

BMW nie tylko elektryfikuje spalinowe modele, dodając do gamy wersje plug-in hybrid, ale także bardzo intensywnie pracuje nad stricte elektrycznymi modelami. Dzięki dziennikarzom Roadshowpoznaliśmy wyczekiwaną przez niektórych ciekawostkę - oto specyfikacja BMW i4. Co więcej, w sieci pojawiły się też informacje na temat BMW 320e.

BMW i4 - specyfikacja, zasięg

Nadchodzące BMW i4 będzie elektryczną wersją Serii 4 Gran Coupe. Docelowo model ten ma rywalizować z takimi samochodami jak Tesla Model 3 czy Polestar 2. Jak wiadomo konkurencja stawia na dosyć zaawansowane rozwiązania, dlatego też BMW stara się pokazać wszystko co najlepsze. A w i4 będzie ciekawie - specyfikacja wygląda naprawdę obiecująco. Sercem tego auta ma być bateria o pojemności 80 kWh, która współpracować będzie z silnikiem o mocy 530 KM. Oznacza to wejście w poziom modeli M, choć charakter elektrycznego BMW będzie zupełnie inny. Przyspieszenie od zera do 100 km/h ma zajmować około czterech sekund, zaś prędkość maksymalna zostanie elektronicznie ograniczona do 195 km/h.

Ciekawostką jest zasięg. Według wstępnych informacji ma on wynosić 600 kilometrów i jest to wartość homologacyjna podawana według normy WLTP. Co więcej, specyfikacja BMW i4 wskazuje też na możliwość szybkiego ładowania z mocą 150 kW, co pozwoli na uzupełnienie baterii do 80% pojemności w 35 minut. W 6 minut powinniśmy z kolei "zatankować" na tyle, aby uzyskać dodatkowe 100 kilometrów zasięgu.

Wszystko wskazuje też na to, że ten sam zestaw znajdzie się w nadchodzącym BMW iX. Mowa tutaj o dużym SUV-ie, który najprawdopodobniej zyska właśnie taką nazwę. W nim znajdziemy wiele nowych rozwiązań, w tym zakrzywione ekrany, które po raz pierwszy zadebiutują w BMW. Poza tym w ofercie będzie także większa bateria, mająca około 120 kWh pojemności.

BMW 320e - tańsza hybryda plug-in

Drugą nowością ma być BMW 320e, czyli tańsza hybryda plug-in w ofercie marki. Wariant ten najprawdopodobniej wykorzysta silnik 1.5 (3 cylindry), połączony z jednostką elektryczną i większą baterią. Moc ma tutaj nie przekroczyć 200 KM, aby wyraźnie zróżnicować słabszy i mocniejszy wariant.