Elektryki BMW w natarciu. Nadchodzi BMW i1 i iX5

Elektryfikacja gamy BMW nabiera tempa. Niemcy ogłosili oficjalnie dwa nowe modele - elektryczną wersję Serii 1 o nazwie i1 i dużego SUV-a iX5.

BMW uważa, że nieco przespało temat elektryfikacji gamy modelowej. Oczekiwania wobec norm emisji CO2 wciąż rosną, co wymusza najróżniejsze działania. I choć rozsądniej byłoby postawić na rozwój silników spalinowych, to jednak większość producentów idzie w samochody elektryczne.BMW i1 i iX5 mają być kluczem do sukcesu marki.

Elektryczne BMW Serii 1, czyli i1

Szef działu BMW i, Robert Irlinger potwierdził w wywiadzie dla Auto Express, że marka pracuje nad elektrycznym wariantem Serii 1. Ma to być idealna propozycja dla tych, którzy będą oczekiwali kompaktowego auta o odpowiednim zasięgu na jednym ładowaniu. Zgodnie z nową koncepcją działań, BMW nie będzie tworzyło całkowicie nowych modeli elektrycznych. Zdecydowano się skupić na elektryfikacji wszelkich nowych pojazdów. Dlatego też właśnie BMW Serii 1 otrzyma odmianę na prąd, która zyska oznaczenie i1. Podobnie wygląda kwestia z nadchodzącym BMW Serii 4, które w wydaniu na prąd będzie nosiło nazwę i4.

BMW iX3 i iX5, czyli duże SUV-y

Kolejne elektryczne auta także są w drodze. Zaawansowane prace trwają nad BMW iX3 - elektrycznym wariantem X3. Auto zaprezentowano w studyjnej formie na targach w Chinach, zaś produkcyjny wariant poznamy już niebawem, być może podczas genewskiego salonu samochodowego. BMW iX3 ma oferować duży zasięg, szybkie ładowanie i przede wszystkim rewelacyjne właściwości jezdne.

Kolejną nowością będzie BMW iX5. Jest to duży SUV marki, który potencjalnie będzie rywalizować z Audi E-Tron i Mercedesem EQC, choć według wstępnych informacji ma być od nich większy. BMW iX5 to "produkcyjne" wcielenie koncepcji z modelu iNEXT. Zresztą wciąż jest to robocza nazwa tego pojazdu. BMW iX5, w przeciwieństwie do innych aut z gamy i (z wyłączeniem i3 i i8), tworzone jest na nowej dedykowanej platformie i zyska unikalną stylistykę. Zasięg tego auta na jednym ładowaniu ma wynosić do 600 km (choć BMW początkowo twierdziło, że będzie to nawet 700 km). Zestaw baterii ma mieć pojemność wynoszącą nawet 120 kWh, co będzie największą wartością na rynku. Co więcej, model ten zyska też technologię półautonomicznej jazdy.

Kiedy poznamy te auta?

BMW i1 ma zostać zaprezentowane do końca 2021 roku, podobnie jak produkcyjna wersja modelu iNEXT (BMW iX5). Trzeba się więc uzbroić w cierpliwość - Niemcy twierdzą, że jeszcze sporo pracy przed nimi.