BMW i5 2023. Po prostu elektryczne kombi, ale za to skuteczne
Strategia marki z Monachium bardzo mi się podoba. BMW i5 2023 będzie elektryczną wersją popularnej "piątki", bez większych udziwnień. Do tego znajdziemy tutaj ogromną baterię i zapewne dostaniemy świetny zasięg.
Każda marka ma swoje własne podejście do elektryków. Jedni stawiają na całkowite rozdzielenie gamy samochodów na prąd i aut spalinowych, inni zaś delikatnie je dywersyfikują. BMW idzie tą drugą ścieżką, uzupełniającą ją od czasu do czasu modelami bez odpowiedników zasilanych benzyną lub olejem napędowym. Dostaliśmy już BMW iX3, i4, a w drodze są kolejne modele, w tym jeden z najważniejszych - BMW i5 2023.
BMW i5 2023 - zwykła "piątka" z niezwykłymi możliwościami
Strategia Niemców jest dobrze odbierana przez klientów. Wiele osób doceniło już model iX3, a BMW i4 sprzedaje się na pniu. Jak widać rynek oczekuje "zwykłych" wizualnie samochodów, nie różniących się od spalinowych odpowiedników.
Oczywiście stosowne zmiany są wprowadzane, na przykład do aerodynamiki, niemniej nie zmieniają one odbioru całego samochodu. Tak też ma to wyglądać w BMW i5 2023.
Nasi koledzy z redakcji motor.es przygotowali wizję wersji Touring, która może grać pierwsze skrzypce w statystykach sprzedaży tego modelu. Zamaskowane prototypy już od pewnego czasu jeżdżą po drogach, a pewne detale pozwalają eksperymentować z pierwszymi koncepcjami na wygląd tego auta.
Na pewno szereg detali trafi tutaj z innych nowości BMW. Charakterystyczny kształt zderzaków czy wąskie lampy z nową sygnaturą świetlną mogą być wyróżnikiem nadchodzącej generacji Serii 5.
Co ciekawe nie znajdziemy tutaj wielkich nerek w stylu "zębów bobra". Te są zarezerwowane dla modeli z Serii 4 i iX.
BMW i5 2023 - bateria o pojemności do 111,5 kWh
To, co łączyć będzie SUV-a iX i nową piątkę, to baterie i silniki elektryczne. Model ten dostanie największe akumulatory w gamie marki, co pozwoli na zapewnienie nawet 700 kilometrów zasięgu na jednym ładowaniu. Swoje trzy grosze wsparcia dorzuci tutaj unowocześniana konsekwentnie technologia budowania baterii.
Stają się one mniejsze pod kątem wymiarów, lżejsze i wydajniejsze. Dzięki temu tak duży pakiet można włożyć do auta z klasy wyższej, nie martwiąc się o przestrzeń lub "nadwagę".
W gamie pojawi się też zapewne wersja z mniejszą baterią, liczącą około 85 kWh pojemności. Jednostki elektryczne zapewnią od 333 do 523 KM w standardowym wydaniu, aczkolwiek wersja M60 jest pewniakiem. Tutaj dostaniemy aż 600 KM, tak jak w zaprezentowanym wczoraj SUV-ie iX M60.