BMW i7 stało się dziełem sztuki. Gama Art Car dostała właśnie nowego członka
Przed Wami kolejne dzieło sztuki na kołach. Tym razem BMW i7 stało się płótnem dla koreańskiego artysty - Lee Kun-Yonga.
Korea Południowa w ostatnich latach urosła do rangi globalnej potęgi kulturalnej. K-pop, sztuka współczesna, wzornictwo czy motoryzacja przyciągają uwagę świata. BMW doskonale rozumie znaczenie tego trendu i właśnie dlatego przygotowało wyjątkową premierę w Seulu. Kolejny Art Car powstał właśnie w Korei Południowej, a bazą jest tutaj BMW i7.
Nowym Art Carem jest BMW i7. Robi wrażenie!
Na targach Frieze Seoul 2025, które odbędą się w dniach 3-6 września w Gangnam, publiczność zobaczy BMW i7 w unikalnym wydaniu. Koreański artysta Lee Kun-Yong, uznawany za pioniera sztuki performatywnej i konceptualnej, zamienił elektryczną limuzynę w swój "manifest artystyczny". W jego koncepcji nadwozie i7 stało się przestrzenią do eksperymentów łączących technologię, ciało i przestrzeń.
50 lat Art Car i 30 lat BMW w Korei
BMW świętuje w tym roku dwa ważne jubileusze. Kolekcja Art Car obchodzi 50-lecie, a działalność marki w Korei trwa już 30 lat. Rynek ten wyrósł na piąty najważniejszy dla całej Grupy. Z tej okazji BMW zdecydowało się powierzyć flagowe i7 właśnie Lee Kun-Yongowi. Koreański artysta dołączył więc do wielkiego panteonu wybitnych artystów. Wśród nich jest chociażby Andy Warhol, czy Cesar Manrique. Znalezienie się na tej liście można więc nazwać ogromnym wyróżnieniem.
Nie tylko sztuka, ale i muzyka
BMW w Korei Południowej wspiera także projekt Frieze Music, który od kilku lat towarzyszy kolejnym edycjom targów. W Seulu, 5 września, na scenie wystąpi Crush, jeden z najpopularniejszych wokalistów R&B w Korei. W ten sposób bawarska marka chce połączyć świat sztuki wizualnej z muzyką. Nie jest to nowy pomysł, ale zdecydowanie zasługuje na odnotowanie
Korea to kluczowy dla BMW rynek
Od 1995 roku BMW rozwija swoją pozycję w Korei Południowej. Dziś to lider wśród marek importowanych, dysponujący własnym Driving Center na wyspie Yeongjong oraz Cheongna Development Center, najnowocześniejszym ośrodkiem badawczo-rozwojowym w regionie. W globalnych strukturach marki jest to obecnie jeden z najważniejszych rynków, notujący świetne wyniki sprzedaży, z regularną tendencją wzrostową.


