BMW iX3 zyskało nową twarz i kilka gadżetów. Napęd - bez zmian

Tak tylko przypominamy, że BMW iX3 to naprawdę solidny elektryk, który właśnie przeszedł lifting. Co się zmieniło? Zobaczcie sami.

Pomimo przyzwoitej ceny i naprawdę dobrego napędu BMW iX3 cały czas nie przebiło się do czołówki sprzedaży w segmencie elektrycznych SUV-ów. Być może wersja po liftingu będzie tym, czego Niemcom potrzeba. Wygląda ciekawiej, ma więcej gadżetów i wciąż korzysta z tego samego napędu, zapewniającego nawet 460 kilometrów zasięgu na jednym ładowaniu.

BMW iX3 - nowa twarz, nowe zabawki

Łatwo się domyślić, że BMW nie postawiło na unikalny wygląd modelu iX3. Odświeżone nadwozie jest mocno zbliżone do tego z wersji spalinowej, choć nie brakuje tutaj wielu unikalnych detali. Wśród nich jest na przykład ciekawie narysowany zderzak przedni, zasłonięte nerki i niebieskie wstawki w nadwoziu. Te ostatnie są opcją i można je ciekawie zestawić z różnymi kolorami lakieru.

Tył także się zmienił. Typowe dla nowych BMW światła zawitały i do iX3. Zdecydowanie odświeżyły one wygląd tego samochodu i nadały mu nieco nowocześniejszy wizerunek.

BMW iX3 2022

A co nowego znajdziemy w kabinie BMW iX3?

Zmiany są analogiczne do tych, które zaszły w spalinowej wersji. Znajdziemy więc tutaj lekko odświeżony design konsoli środkowej, z nowym panelem klimatyzacji (takim jak w Serii 3), oraz większy ekran systemu multimedialnego. W zależności od wersji ma on 12,3 lub 12,5 cala i obsługuje oczywiście wszystkie najnowsze funkcje, od bezprzewodowego CarPlaya aż po łączność z internetem. Nie zabrakło także cyfrowych wskaźników i dużej indukcyjnej ładowarki do smartfonów.

BMW rozszerzy też gamę kolorów tapicerek i nadwozia. Do tej pory iX3 nie mogło pochwalić się takimi możliwościami indywidualizacji, jak spalinowa wersja. To efekt produkcji auta w Chinach, w zakładzie stworzonym przez spółkę joint-venture z Brilliance.

BMW iX3 2022

Na pokładzie pojawiło się też kilka gadżetów

Na przykład BMW iX3 otworzycie teraz ze smartfona - i to nie dzięki aplikacji, a za sprawą cyfrowego klucza NFC. Działa to mniej więcej tak samo, jak płatności zbliżeniowe za pomocą telefonu. Przykładamy klucz do klamki i otwieramy pojazd - proste? Niemcy podkreślają, że taka technologia zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa i podnosi komfort użytkowania samochodu. Tylko czy przy bezkluczykowym dostępie ma to sens? Tutaj marka podkreśla, że mając cyfrowy klucz NFC nie musimy posiadać kluczyka. Ułatwi to na przykład współdzielenie auta z drugą osobą.

BMW iX3 - bateria 80 kWh, do 460 km zasięgu

Napęd się nie zmienił. W podłodze ulokowano baterię o pojemności 80 kWh, współpracującą z silnikiem elektrycznym generującym 286 KM. Moc trafia wyłącznie na tylną oś, aczkolwiek nie wpływa to negatywnie na właściwości jezdne lub na przyczepność. Osiągi są bardzo dobre (6,8 sekundy sprintu do setki), a zasięg na jednym ładowaniu sięga 460 kilometrów.