RAM 1500 RHO to odpowiedź na Raptora. Ma tylko mniej cylindrów

Pamiętacie szalonego RAM-a TRX? To jego następca. Nazywa się oficjalnie RAM 1500 RHO i po swoim starszym bracie odziedziczył świetne zawieszenie i wytrzymałą konstrukcję. Ubyło tu za to cylindrów pod maską.

RAM długo zwlekał ze stworzeniem odpowiednika Forda F-150 Raptor. Dopiero model TRX stanął do walki z tym szalonym pickupem z błękitnym owalem. Jego historia była jednak bardzo krótka, bo na rynku wytrzymał zaledwie kilkanaście miesięcy. Nie oznacza to jednak, że Stellantis nie zagospodarował tej luki. Miejsce TRX-a zajął teraz RAM 1500 RHO.

Można śmiało powiedzieć, że ma wszystko, co oferował poprzednik - poza jedną rzeczą. Zmienił się tutaj silnik, gdyż V8-ka ustąpiła miejsca rzędowej szóstce. Jest w tym jednak też dobra informacja. Cena RHO jest wyraźnie niższa, a jego dostępność będzie znacznie większa.

RAM 1500 RHO 2024. Co oferuje flagowy pickup tej marki?

Amerykanie nie ukrywają, że jest to niemal wyczynowa maszyna, która najlepiej czuje się poza utwardzonymi szlakami. RAM poszedł tutaj sprawdzoną ścieżką wydeptaną przez Forda. Postawiono więc na bojową stylistykę, wzmocnioną konstrukcję i na zaawansowane zawieszenie, które świetnie czuje się poza asfaltem.

Kluczem do sukcesu są amortyzatory Bilstein Black Hawk e2, które kompensują wbicie i zapewniają płynne wybicie. To pozwala na szybką jazdę po nierównościach bez utraty przyczepności. Amerykanie wzmocnili też ramę samochodu, a także przebudowali mosty, aby zwiększyć skok zawieszenia.

Poza tym mamy tutaj aktywny dyferencjał BorgWarner, skrzynię rozdzielczą z reduktorem i oś Dana60 z tyłu z pływającymi łożyskami piast.

RAM 1500 RHO 2024

Nowością jest też silnik 3.0 pod maską. To rzędowa szóstka z rodziny Hurricane, tutaj oferowana w wersji "High-Output". Generuje ona 540 KM, co jest przyzwoitą wartością w takim samochodzie. Dużą zaletą jest też masa jednostki, która spadła o blisko 70 kilogramów. To poprawiło rozkład mas i sprawiło, że skacząc na wydmach nie mamy efektu "nurkowania" przodu dociążonego V8-ką.

RAM 1500 RHO jest też dużo tańszy od poprzednika. Jego ceny startują w USA od 71 990 dolarów. Tym samym mówimy tutaj o różnicy na poziomie blisko 30 000 dolarów, co będzie odczuwalne dla każdego kupującego. RHO standardowo oferuje kompletne wyposażenie, z zaawansowanymi multimediami, dodatkowym ekranem dla pasażera z przodu i tapicerką ze skóry i alcantary.