BMW M2 CSL Turbomeister to pokaz możliwości drzemiących w tym modelu
BMW M2 CSL? Nie, to nie jest oficjalny produkt marki z Monachium, a dzieło tunera. Budzi jednak dużo emocji i robi ogromne wrażenie.
Co jak co, ale BMW M2 jest jednym z najlepszych aut tej marki. I nie mam tutaj na myśli ostatnich lat, a całą historię firmy z Monachium. Świetne właściwości jezdne i brutalny charakter łączą się tutaj z ogromnym potencjałem tuningowym, który w tym przypadku wykorzystano w stu procentach. Poznajcie BMW M2 CSL Turbomeister.
BMW M2 CSL Turbomeister pokazuje potencjał tej konstrukcji
Zmieniło się tutaj niemal wszystko. Już na pierwszy rzut oka widać efektowne oklejenie, które opracowane zostało przez Topaz Detailing. Brytyjska firma wykorzystała jako bazę folię, którą polakierowano w kolorze Inka 22, znanym z modelu 2002. Umożliwia to unikalna technologia TopazSkin, która łączy cechy lakierowania i oklejenia. W to wszystko wpleciono wyścigowe motywy, które nawiązują do oryginalnych malowań.
Auto zostało też delikatnie poprawione wizualnie dzięki dokładkom zderzaków i progów od AC Schnitzer oraz za pomocą lotki na tylnej klapie. Oryginalny dach ustąpił miejsca karbonowemu - nie jest to więc żadna folia. Zderzak z masywnym dyfuzorem akcentują 4 końcówki tytanowego układu wydechowego od Akrapovica, a w nadkola wpasowano 19-calowe felgi BBS.
Imponujące są też nowe światła przednie, w których "zimne" światła LED ustąpiły nowym, o żółtym zabarwieniu. Dzięki temu mamy jeszcze więcej nawiązań do wyścigowej historii BMW.
A to dopiero rozgrzewka
Im dalej w las, tym więcej... modyfikacji. Seryjne zawieszenie ustąpiło miejsca konstrukcji od firmy AST, z nowymi amortyzatorami o zmiennej twardości. Ciekawostką są mniejsze tarcze hamulcowe od firmy Nashin. Ich wydajność jest bardzo wysoka, a dzięki zmniejszonej średnicy pozwalają na zachowanie 6-tłoczkowych zacisków z przodu.
Modyfikacje silnika w tym BMW M2 robią wrażenie
System dolotu powietrza Eventuri i kilka innych trików w silniku pozwoliło na podkręcenie 3-litrowej jednostki do 520 KM. Moment obrotowy wzrósł zaś do 660 Nm. To przyrost o 110 KM i 110 Nm, co znacząco wpływa na osiągi.
BMW M2 CSL Turbomeister osiąga setkę w 4 sekundy, zaś prędkość maksymalna zbliża się do 300 km/h. Moc na tylne koła przenosi skrzynia DKG, delikatnie wzmocniona, aby dobrze znosić tak wysoki moment obrotowy.
Powstanie tylko jedno takie BMW M2 CSL Turbomeister
To projekt Marca Ruttena, menadżera wielu motoryzacyjnych "gwiazd" social mediów - takich jak chociażby Shmee150.