BMW Neue Klasse X będzie rewolucją. Takiej stylistyki nikt się nie spodziewał
Już w przyszłym tygodniu oficjalnie poznamy BMW Neue Klasse X, czyli zapowiedź pierwszego SUV-a stworzonego nie tylko na nowej platformie, ale także zaprojektowanego zgodnie z rewolucyjnym językiem stylistycznym marki. Czego możemy się spodziewać?
- BMW Neue Klasse X zapowiada pierwszy model z całkowicie nowej rodziny
- Zadebiutuje tutaj nie tylko platforma Neue Klasse, ale także unikalny język stylistyczny
- Oficjalnie wewnętrzny kod dla tego modelu BMW to NA5
Rewolucja! Tak jednym słowem można opisać to, co czeka nas w najbliższych latach w BMW. Niemiecka marka szykuje się do otwarcia kolejnego rozdziały w swojej historii. BMW Neue Klasse X przetrze szlak i wyznaczy kierunek, którym Niemcy chcą podążać przez kolejną dekadę, a nawet dłużej.
Nadchodzący prototyp wbrew pozorom nie będzie tylko "pokazówką". To właśnie on stanie się pierwszym produkcyjnym modelem z nowej rodziny. Oto wszystko, co warto o nim wiedzieć.
BMW Neue Klasse X zapowiada model NA5. To będzie wielka zmiana
Przede wszystkim rozdzielają się tutaj drogi X3 i platformy Neue Klasse. Nadchodząca nowa generacja spalinowego modelu zadebiutuje już za kilka tygodni, a do produkcji trafi w sierpniu tego roku. Wizualnie będzie bliższa temu, co oferuje Seria 5 G60, czy nawet Seria 3.
Tymczasem Neue Klasse X zastąpi model iX3. Jego oficjalna nazwa wciąż pozostaje tajemnicą, ale wewnętrzny kod BMW to NA5. Produkcja ma ruszyć w lipcu przyszłego roku w zakładzie w Debreczynie na Węgrzech.
W tym samochodzie zadebiutuje całkowicie nowy język stylistyczny marki, zarówno zewnętrzny, jak i wewnętrzny. Do sieci wyciekło pierwsze zdjęcie pasa przedniego konceptu, które w widoczny sposób łączy detale z BMW iX i z sedana Neue Klasse, pokazanego w ubiegłym roku w Monachium.
Warto tutaj zwrócić uwagę na szersze światła z nowymi charakterystycznymi pasami (światła dzienne w technologii LED), oraz na węższy i mniejszy grill ze świecącą obwódką Iconic Glow. Oczywiście produkcyjny wariant będzie nieco łagodniejszy wizualnie, ale zachowa te cechy.
W kabinie z kolei żegnamy się z systemem iDrive. Kokpit o nazwie Panoramic Stage stawia na rozszerzoną rzeczywistość. Dostaniemy więc tutaj ekran multimediów (charakterystycznie "przycięty", na środku deski rozdzielczej), a pod szybą przez całą szerokość ciągnąć się będzie drugi, bardzo wąski wyświetlacz. W standardzie pojawi się też najprawdopodobniej head-up display.
Jak widać Neue Klasse X wykorzystuje dokładnie taką samą koncepcję, jak ubiegłoroczny koncept Neue Klasse (sedan). Tym samym dokładnie tak będą wyglądały kokpity nowych modeli BMW.
Jakie napędy dostaniemy w BMW Neue Klasse X?
Pojemność akumulatorów i możliwości tego samochodu nie są jeszcze znane, ale za to poznaliśmy listę nadchodzących wariantów.
- 40, 40 xDrive, 50 xDrive, M60 xDrive
Można więc śmiało założyć, że pod kątem mocy będą one zbliżone do obecnych elektryków o podobnym nazewnictwie. Najsłabsza wersja powinna oferować 260-300 KM, zaś topowa ponad 600 KM.
Oficjalna premiera prototypu Neue Klasse X odbędzie się w przyszłym tygodniu.