BMW rządzi w Polsce. Mercedes i Audi mogą im się kłaniać
BMW i MINI mogą otwierać dobrego szampana. Marka z Monachium rządzi w Polsce - i liczby robią wrażenie.
Pierwsza połowa 2025 roku okazała się wyjątkowo udana dla BMW Group Polska. Z wynikiem 18 684 zarejestrowanych pojazdów, w tym samochodów BMW, MINI oraz motocykli BMW Motorrad (tutaj jednak liczby pominiemy, gdyż na jednośladach znamy się jak Max Verstappen na szydełkowaniu), firma z Monachium umocniła swoją pozycję lidera segmentu premium w Polsce. Kluczową rolę odegrały zarówno modele spalinowe, jak i elektryczne. Największy wzrost odnotowało MINI, a BMW pozostało niekwestionowanym numerem jeden w niemal wszystkich kategoriach.
BMW dominuje w Polsce. Wyniki wyglądają świetnie
BMW zakończyło pierwsze półrocze z wynikiem 14 875 rejestracji. Najchętniej wybieranym modelem okazała się seria 5 z liczbą 2210 zarejestrowanych egzemplarzy. To dało jej 33% udziału w klasie wyższej. Duży sukces odniosły także SUV-y, takie jak BMW X1 i X2. Te modele osiągnęły łącznie 3009 rejestracji i 27% udziału w swoim segmencie. W klasie wyższej SUV-y X5, X6 oraz elektryczne BMW iX zanotowały 2190 rejestracji, co przełożyło się na 23% udział w rynku.
Rekordy są też na najwyższej półce
BMW zarejestrowało w Polsce 1113 samochodów z segmentu E. Największy udział miało X7, aż 40,6% z tej grupy. BMW Serii 7 umocniło pozycję lidera wśród luksusowych limuzyn, odsuwając w cień Mercedesa Klasy S. Aż 393 rejestracje dały temu modelowi 49% udziału w segmencie. Marka z Monachium pozostaje tym samym najmocniejszym graczem w najwyższej klasie cenowej.
A teraz najciekawsze: w Polsce modele BMW M sprzedają się jak świeże bułeczki
Gama BMW M również ma za sobą rekordowe półrocze. Łącznie zarejestrowano 2239 samochodów, z czego 870 egzemplarzy z gamy High Performance oraz 1369 modeli M Performance.
Najchętniej wybieranym modelem pozostaje BMW M3 (298 aut), a tuż za nim plasuje się M340i xDrive (210 egzemplarzy). Nowe BMW M5 osiągnęło wynik na poziomie 152 rejestracji. To więcej niż dotychczasowy roczny rekord z 2018 roku. W ofercie zadebiutowały też dwa limitowane modele: M3 CS Touring i M2 CS.
A co z elektryfikacją? Tutaj BMW też nie zawodzi
W pierwszym półroczu 2025 roku zarejestrowano 1006 samochodów elektrycznych tej marki. To oznacza wzrost o 67,7% w skali rok do roku. Udział BMW w segmencie elektryków premium wynosi już 34%, co daje pozycję lidera. Najchętniej wybieranym modelem było BMW iX2 z wynikiem 346 rejestracji.
MINI też nabrało tempa. Wyniki wyglądają świetnie
MINI zanotowało 1564 rejestracje, co oznacza wzrost o 23,1% w porównaniu z analogicznym okresem w 2024 roku. Najpopularniejszym modelem pozostał klasyczny hatch, czyli MINI Cooper (852 samochodów, 54,4% udziału w gamie). Na drugim miejscu uplasował się nowy Countryman (434 samochodów). MINI Cooper Cabrio z wynikiem 113 rejestracji jest najczęściej wybieranym kabrioletem w Polsce.
Elektryki też cieszą się uznaniem
Rekordowy wynik zanotowały też wersje elektryczne MINI. Brytyjsko-niemiecka marka osiągnęła imponujący, aż 529-procentowy wzrost rejestracji samochodów elektrycznych w porównaniu do zeszłego roku (tak, to nie pomyłka).
Z 340 rejestracjami MINI Cooper Electric znalazł się na trzecim miejscu wśród samochodów na prąd z metką premium. Kolejne 165 rejestracji zdobył nowy MINI Aceman. Dzięki temu MINI uplasowało się na trzeciej pozycji wśród marek premium w segmencie pojazdów elektrycznych.
Finansowanie napędza wyniki
Wysoki udział sprzedaży MINI zawdzięcza także atrakcyjnemu finansowaniu. Z usług MINI Financial Services skorzystało w pierwszym półroczu ponad 76% klientów. Marka rozwija także ofertę usportowionych modeli. Gama John Cooper Works została rozszerzona o pierwsze wersje elektryczne i cieszą się one rosnącym uznaniem.


