Najnowsze BMW serii 7 z dwoma nowymi silnikami i jednym poprawionym
Najnowsze BMW serii 7 jeszcze nie zdążyło się zadomowić na rynku, a już dostało trzy nowe silniki. W tym potężną hybrydę M760e xDrive.
BMW konsekwentnie poszerza swoją gamę modelową. W tym tygodniu zadebiutowało kontrowersyjne BMW XM, w przyszłym poznamy nowe M2. Tymczasem BMW serii 7, choć jeszcze dobrze nie trafiło na rynek, dostaje dwa nowe silniki oraz trzeci - poprawiony.
Dwie nowości to hybrydy plug-in i trzeba przyznać, że będą to niezmiernie ciekawe opcje.
BMW serii 7 w odmianie M760e oraz 750e
Jeśli ktoś liczył na to, że BMW serii 7 w nowych hybrydowych odmianach będzie słabe, to musimy go "rozczarować". Samochód trafi do sprzedaży w dwóch odmianach. Słabsza to BMW 750e xDrive.
Bazą dla niej jest trzylitrowy silnik sześciocylindrowy z turbosprężarką. Osiąga on 490 KM oraz 700 Nm. To pozwoli na rozpędzenie do 100 km/h w 4,8 sekundy. Elastyczność od 80 do 120 km/h wyniesie tylko 2,7 sekundy. Po rozładowaniu zostaje nam głównie moc silnika benzynowego, czyi 313 KM.
Z kolei korzystając z baterii BMW serii 7 w odmianie 750e xDrive będzie mogła przejechać między 78, a 87 km. Bateria ma pojemność 18,7 kWh.
Mocniejsza seria 7 otrzymała dopisek "M" i osiągi wskazują na to, że niebezpodstawnie.
BMW M760e xDrive korzysta z dokładnie tego samego zestawu napędowego - trzylitrowe R6 oraz silnik elektryczny oraz bateria 18,7 kWh. Tyle że tutaj bez użycia baterii mamy do dyspozycji 380 KM i 520 Nm. Łączna moc systemowa to 571 KM oraz 800 Nm momentu, która katapultuje tę ciężką limuzynę w 4,3 sekundy do 100 km/h.
Zasięg na baterii jest minimalnie mniejszy - między 77, a 85 km.
Oczywiście, BMW M760e rozpoznamy też po dodatkach typowych dla modeli serii "M" - felgach, dokładkach zderzaka oraz elementach wnętrza z typowych dla usportowionych "beemek" materiałów.
BMW serii 7 także z nowym dieslem 740d
Kolejną ze zmian w nowej "siódemce" jest zmodyfikowany silnik diesla. Choć ten rodzaj napędu traci ostatnio na popularności, wciąż może być jednym z najsensowniejszych, jeśli chodzi o spalanie i osiągi. Nowa, trzylitrowa jednostka ma zmienione tłoki, poprawiony system dystrybucji oleju oraz zmieniony układ wtryskowy. Dodatkowo połączono ją z układem "miękkiej hybrydy" opartym na instalacji 48V.
Jednostka dysponuje 286 KM oraz 650 Nm, ale dzięki elektrycznemu wsparciu, kierowca dostaje pełne 300 KM oraz 670 Nm. Tutaj sprint do 100 km/h zajmie 5,8 sekundy, przy zużyciu paliwa między 6,1, a 6,8 l/100 km.
BMW serii 7 z nowymi silnikami będzie można zamawiać już od 12 października. BMW 740d kosztuje od 525 000 zł. Hybrydy nie trafiły jeszcze do polskiego cennika. W Niemczech za BMW 750e trzeba dać 123 500 Euro, a M760e kosztuje 144 000 Euro.