Najnowsze BMW serii 7 z dwoma nowymi silnikami i jednym poprawionym

Najnowsze BMW serii 7 jeszcze nie zdążyło się zadomowić na rynku, a już dostało trzy nowe silniki. W tym potężną hybrydę M760e xDrive.

BMW konsekwentnie poszerza swoją gamę modelową. W tym tygodniu zadebiutowało kontrowersyjne BMW XM, w przyszłym poznamy nowe M2. Tymczasem BMW serii 7, choć jeszcze dobrze nie trafiło na rynek, dostaje dwa nowe silniki oraz trzeci - poprawiony.

Dwie nowości to hybrydy plug-in i trzeba przyznać, że będą to niezmiernie ciekawe opcje.

BMW serii 7 w odmianie M760e oraz 750e

Jeśli ktoś liczył na to, że BMW serii 7 w nowych hybrydowych odmianach będzie słabe, to musimy go "rozczarować". Samochód trafi do sprzedaży w dwóch odmianach. Słabsza to BMW 750e xDrive.

Bazą dla niej jest trzylitrowy silnik sześciocylindrowy z turbosprężarką. Osiąga on 490 KM oraz 700 Nm. To pozwoli na rozpędzenie do 100 km/h w 4,8 sekundy. Elastyczność od 80 do 120 km/h wyniesie tylko 2,7 sekundy. Po rozładowaniu zostaje nam głównie moc silnika benzynowego, czyi 313 KM.

Z kolei korzystając z baterii BMW serii 7 w odmianie 750e xDrive będzie mogła przejechać między 78, a 87 km. Bateria ma pojemność 18,7 kWh.

Mocniejsza seria 7 otrzymała dopisek "M" i osiągi wskazują na to, że niebezpodstawnie.

BMW serii 7

BMW M760e xDrive korzysta z dokładnie tego samego zestawu napędowego - trzylitrowe R6 oraz silnik elektryczny oraz bateria 18,7 kWh. Tyle że tutaj bez użycia baterii mamy do dyspozycji 380 KM i 520 Nm. Łączna moc systemowa to 571 KM oraz 800 Nm momentu, która katapultuje tę ciężką limuzynę w 4,3 sekundy do 100 km/h.

Zasięg na baterii jest minimalnie mniejszy - między 77, a 85 km.

Oczywiście, BMW M760e rozpoznamy też po dodatkach typowych dla modeli serii "M" - felgach, dokładkach zderzaka oraz elementach wnętrza z typowych dla usportowionych "beemek" materiałów.

BMW serii 7 także z nowym dieslem 740d

Kolejną ze zmian w nowej "siódemce" jest zmodyfikowany silnik diesla. Choć ten rodzaj napędu traci ostatnio na popularności, wciąż może być jednym z najsensowniejszych, jeśli chodzi o spalanie i osiągi. Nowa, trzylitrowa jednostka ma zmienione tłoki, poprawiony system dystrybucji oleju oraz zmieniony układ wtryskowy. Dodatkowo połączono ją z układem "miękkiej hybrydy" opartym na instalacji 48V.

BMW serii 7

Jednostka dysponuje 286 KM oraz 650 Nm, ale dzięki elektrycznemu wsparciu, kierowca dostaje pełne 300 KM oraz 670 Nm. Tutaj sprint do 100 km/h zajmie 5,8 sekundy, przy zużyciu paliwa między 6,1, a 6,8 l/100 km.

BMW serii 7 z nowymi silnikami będzie można zamawiać już od 12 października. BMW 740d kosztuje od 525 000 zł. Hybrydy nie trafiły jeszcze do polskiego cennika. W Niemczech za BMW 750e trzeba dać 123 500 Euro, a M760e kosztuje 144 000 Euro.