BMW XM 2023 oficjalnie. Do 748 KM i 1000 Nm. CENA? Od 935 000 zł
Oto pierwszy taki samochód działu BMW M. BMW XM 2023 łączy nowoczesną technologię hybrydową z silnikiem V8 i z ekstrawaganckim wyglądem. To wręcz wybuchowy koktajl, który na pewno wywoła skrajne opinie. Jedno jednak wiemy - nikt obok tego auta nie przejdzie obojętnie.
Ten samochód tworzy w unikalny sposób swój własny segment. Z jednej strony można go nazwać odpowiedzią na Audi Q8. W gamie Mercedesa trudno jest znaleźć jakikolwiek model, który można byłoby z nim porównać. BMW XM 2023 jest super-SUVem z zupełnie innej bajki. To kawał wielkiego auta, z potężnym V8 pod maską.
Do tego miejsca brzmi to jak dinozaur z minionej epoki, zagubiony nieco w obecnym świecie. Tutaj trzeba więc dodać, że BMW XM standardowo korzysta z technologii hybrydowej, która zwiększa potencjał jednostki napędowej tego auta. Mocy nikomu tutaj nie zabraknie.
BMW XM 2023. Wygląd robi wrażenie
Tak, ten samochód na swój sposób jest przesadzony i przekombinowany, jednak wszystkie elementy pasują tutaj do siebie. Masywność i wielkość wielu detali pokazuje, że BMW nie bało się podejmować odważnych decyzji. Co jak co, ale spore grono osób na pewno pokocha wygląd tego auta.
Co go wyróżnia? Z przodu mamy wielkie nerki, oczywiście podświetlane. Pojawiły się też tutaj dzielone lampy, wzorem odświeżonego X7 i BMW Serii 7.
W linii bocznej charakterystycznym detalem jest listwa ozdobna, która wychodzi prosto ze słupka C i ciągnie się przez całą linię boczną. Jest unikalna, gdyż nie poprowadzono jej prosto pod szybami, a nieco niżej - nad klamkami.
Nie sposób nie zwrócić uwagi także na wielkie, 23-calowe felgi. Te obute będą w opony 275/35 R23 z przodu i 315/30 R23 z tyłu. Standardowo jednak zabawa zacznie się na kołach o dwa rozmiary mniejszych, dla większego komfortu.
BMW XM 2023 zaskakuje też swoim tyłem
Nie znajdziecie tutaj klasycznego logotypu marki. Na pokrywie bagażnika, pomiędzy lampami, znalazł się jedynie emblemat XM. Charakterystyczny logotyp BMW jest z kolei na szybie, w jej prawym i lewym górnym narożniku. Nie sposób tego nie przeoczyć.
Kabina jest klasyczna, ale ciekawa kolorystycznie
Ciekawym zwrotem akcji jest zmiana stylistyki kokpitu tego auta. Wnętrze pokazane w modelu koncepcyjnym było nieco odważniejsze i ciekawsze wizualnie. Tutaj postawiono z kolei na kokpit, który w dużej mierze wywodzi się z odświeżonego BMW X7.
BMW XM 2023. Pod maską rasowa "emkowa" jednostka, spięta z napędem hybrydowym
Sercem tego auta jest silnik S68 nowej generacji, czyli 4,4-litrowe V8. Ta jednostka produkuje 489 KM i wspiera ją 197-konny silnik elektryczny. Łączna moc bazowej wersji to 653 KM i 800 Nm, co przekłada się na sprint do setki w 4,3 sekundy. Prędkość maksymalna jak zwykle ograniczona została do 250 km/h.
Energia dla silnika elektrycznego magazynowana jest w dużym akumulatorze. Ma on pojemność 25,7 kWh, co przełoży się na zasięg w trybie elektrycznym wynoszący od 82 do 88 kilometrów. Bez użycia silnika spalinowego możemy jechać z prędkością do 140 km/h.
Akumulator w BMW XM można ładować także prądem stałym - z mocą do 7,4 kW. Ułatwi to szybkie "zatankowanie" prądu w sytuacji, gdy stanie się to niezbędne.
To jednak jedynie rozgrzewka. Jesienią przyszłego roku do gamy BMW XM 2023 dołączy wersja LABEL RED
Nazwa przypomina nieco słynny złocisty trunek i ma z nim jedną wspólną cechę - wysoką moc. BMW XM LABEL RED stanie się najmocniejszym wariantem tego auta. System hybrydowy generować będzie tutaj łącznie 748 KM i 1000 Nm momentu obrotowego.
BMW XM - co jeszcze warto o nim wiedzieć?
Przede wszystkim jest to kawał wielkiego auta. Długość wynosi tutaj 5110 mm, szerokość to 2005 mm, a wysokość 1755. Rozstaw osi ma aż 3105 mm.
Co ciekawe pomimo nadwozia typu SUV udało się uzyskać idealny rozkład mas, wynoszący niemal 50:50. A mówimy tutaj o ciężkim aucie, ważącym 2570 kilogramów.
Konstrukcja układu jezdnego obejmuje oś przednią z podwójnymi wahaczami poprzecznymi i pięciowahaczową osią tylną o kinematyce i elastokinematyce specjalnie dostosowanej do tego modelu.
BMW XM wyposażone jest standardowo w adaptacyjny układ jezdny M Professional obejmujący elektronicznie sterowane amortyzatory oraz aktywną stabilizację przechyłów bocznych z 48-woltowymi nastawnikami.
Po raz pierwszy w modelu M dostajemy też aktywny układ kierowniczy - jest on w standardzie w każdej wersji.
BMW XM 2023 - CENA może być zaskoczeniem
Ten ekstrawagancki SUV został już wyceniony - i to tanich nie należy. Wyjściowo zapłacimy za niego 935 000 złotych. A mówimy tutaj dopiero o początku konfiguracji. Tym samym możemy być pewni, że wersja LABEL RED lekką ręką przekroczy barierę miliona złotych.