Citroen C5 Aircross Plug-In Hybrid. Więcej mocy, ale bez 4x4

Citroen C5 Aircross otrzymał wersję Plug-In Hybrid. Jest mocniejsza i oszczędna, ale wciąż brakuje jej jednego kluczowego elementu.

Nowa konstrukcja PSA, czyli układ hybrydy typu plug-in trafił do największego SUV-a marki z chevronem w logo. Citroen C5 Aircross Plug-In Hybrid korzysta z kombinacji jednostki 1.6 PureTech z motorem elektrycznym. Silnik spalinowy generuje 180 KM, zaś kolejne 109 KM dostarcza elektryk. Łączna moc zestawu to 225 KM (320 Nm), a całość przenoszona jest niestety tylko na przednią oś za pośrednictwem przekładni e-EAT8. Napęd e-AWD pozostanie więc domeną Peugeota i DS-a.

Citroen C5 Aircross Plug-In Hybrid - dane techniczne

Bateria w tym modelu ma 13,2 kWh pojemności, co ma przełożyć się na zasięg wynoszący do 50 kilometrów na jednym ładowaniu. Prędkość maksymalna na samym prądzie to z kolei 135 km/h. "Tankowanie" akumulatorów ma zajmować 2 godziny przy wykorzystaniu wallboxa i 7 w przypadku ładowania z klasycznego gniazdka. Średnie zużycie paliwa w trybie hybrydowym nie powinno z kolei przekroczyć 1,7 litra na sto kilometrów, przynajmniej według założeń producenta.

Hybrydowy Citroen wyróżnia się także stylistyką. Model ten zyskał niebieskie detale nadwozia, wykończone anodyzowanym odcieniem tego koloru. Drugim detalem, który pozwoli na rozpoznanie wersji hybrydowej jest klapka kryjąca gniazdo ładowania. Ulokowano ją po lewej stronie auta, symetrycznie do wlewu paliwa. We wnętrzu znajdziemy z kolei dedykowane zegary oraz - tak, zgadliście - niebieskie wstawki.

Citroen C5 Aircross PHEV - cena

Ofertę tego modelu otwiera kwota wynosząca 39 950 euro we Francji. Przypuszczalnie w Polsce samochód ten będzie kosztował minimum 170 000 zł.