Cupra Leon z 300-konnym TSI i hybrydowy Formentor w Polsce [CENNIK]
Sportowy dział Seata dokonał uzupełnienia swojej oferty "na krzyż". Cupra Leon pojawiła się z 300-konnym TSI, a Formentora można zamówić jako hybrydę PHEV.
Dotychczas w cennikach Cupra Leon występowała wyłącznie z hybrydą 1.4 TSI "z wtyczką" - o mocy 245 KM. To taki sam silnik jak w ostatnio testowanej u nas Octavii RS iV. A Formentora można było zamówić albo w topowej odmianie VZ, z napędem 4Drive i silnikiem o mocy 310 KM, albo bazowego 1.5 TSI. Teraz w crossoverze pojawia się napęd hybrydowy, a w hatchbacku i kombi - mocny silnik benzynowy. Są też polskie ceny
Cupra Leon 2.0 TSI 300
Kompaktowa Cupra otrzymała nieco słabszą odmianę silnika 2.0 TSI niż hiszpański crossover. Kierowca może skorzystać z 300 KM, za których dystrybucję odpowiada siedmiobiegowa skrzynia DSG. W przeciwieństwie do Golfa R, czy właśnie Formentora, nie ma tu napędu 4x4. Cupra Leon napędza tylko przednią oś, ale i tak pozwala jej to na sprint do "setki" w 5,7 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.
Cena takiego Leona to 157 300 zł. Samochód jest więc 600 zł tańszy od analogicznego modelu hybrydowego. Nie możemy jednak (póki co, jak sądzę) zamówić 300-konnej odmiany z nadwoziem kombi (tj. Sportstourer). Zostaje nam tylko hatchback. Tradycyjnie możemy liczyć na długą listę wyposażenia standardowego - od foteli kubełkowych i nawigacji, na światłach LED i komplecie asystentów kończąc. W opcjach znajdziemy sporo wariantów stylistycznych oraz hamulce wyczynowe Brembo.
Co ciekawe, polski cennik rozdziela wyposażenie na odmianę 1.4 Hybrid oraz... 300/310. Nie mamy jednak informacji, czy wersja 310 KM (np. kombi, z AWD) jest w planach
Cupra Formentor 1.4 e-Hybrid
Drugą nowością w polskiej ofercie jest Formentor z układem Plug-in. To ten sam zestaw co w Leonie, czyli silnik 1.4 TSI połączony z jednostką elektryczną, dającą w sumie 245 KM. Ma on zapewniać ponad 50 km zasięgu na silniku elektrycznym oraz przyspieszenie do 100 km/h na poziomie 7 sekund. Nie ma też napędu 4Drive.
Hybrydowy Formentor dostępny jest również wyłącznie w odmianie VZ, czyli najwyższej. Wyceniono go na 199 400 zł, a to oznacza, że jest 4900 zł droższy od wersji z silnikiem 2.0 TSI. I do niego nie zamówimy np. wyczynowych hamulców.