Cupra Leon VZ TCR pozwoli Ci wyciągnąć tylną kanapę. Wszystko w imię lekkości
Cupra Leon VZ TCR ma 321 KM, szereg modyfikacji mechanicznych i w kilka minut wyjmiecie z niej tylną kanapę. Wszystko dla redukcji masy!
Cupra Leon VZ TCR 2026 będzie jednym z najdziwniejszych hothatchy na rynku. Nowy wariant w gamie tego hiszpańskiego modelu zyskał szereg elementów inspirowanych wyczynowym modelem startującym w serii TCR. Co więcej, postawiono tutaj na rozwiązania, których próżno szukać w samochodach konkurencji. Cupra prezentuje dwa nowe warianty, które łączy ta sama technika, natomiast dzieli skrajnie różne podejście do charakteru auta.
Cupra Leon VZ TCR stawia na radykalny charakter. Wyciągniesz z niej kanapę
Nowy Leon VZ TCR to najmocniejszy przednionapędowy hothatch w historii marki. W ten sposób hiszpańska firma chce wyraźnie podkreślić powiązania z wyścigową serią TCR. Auto korzysta z silnika 2.0 TSI o mocy 321 KM i 420 Nm, czyli dokładnie tego samego zestawu, który pracuje także w odmianie VZ.
Jednostka napędowa współpracuje z 7 biegową skrzynią dwusprzęgłową. Osiągi nie zawodzą, gdyż sprint do 100 km/h zajmuje 5,6 sekundy. Cupra nie ujawnia prędkości maksymalnej, choć informuje, że nie stosuje żadnego limitera.
Kluczową kwestią było zapewnienie najlepszych właściwości jezdnych. W standardzie dostajemy zawieszenie DCC oraz elektronicznie przedni dyferencjał z elektronicznie sterowaną szperą.
Zainstalowano tutaj także elementy zwiększające sztywność całej konstrukcji. Hamulce Akebono z sześciotłoczkowymi zaciskami poprawiają siłę hamowania, natomiast specjalne lekkie felgi zmniejszają masę nieresorowaną. Koła obuto w sportowe ogumienie, wpływające na wyższą przyczepność.
Cupra poprawiła tutaj również aerodynamikę. Auto korzysta z agresywnego przedniego splittera, ma nowe progi i większe tylne skrzydło. Cztery końcówki wydechu w kolorze miedzi tworzą ciekawy wizualny akcent. Karoseria zyskuje dodatkowe grafiki, a lusterka mają obudowy z włókna węglowego.
We wnętrzu znajdziecie fotele CUPBucket z czteropunktowymi pasami. Ciekawostką i nietypowym rozwiązaniem są tylna kanapa, którą można łatwo wymontować oraz grawerowany numer seryjny. Cupra wyprodukuje tylko 499 sztuk wersji VZ TCR.
Cupra Leon VZ jest z kolei nieco łagodniejszą wersją
Hiszpańska marka przygotowała także nieco łagodniejszą odmianę Leon VZ, która korzysta z tego samego silnika 2.0 o mocy 321 KM. Auto zachowuje bardziej cywilny charakter, ponieważ producent rezygnuje z ekstremalnych dodatków znanych z wersji TCR. Samochód nadal oferuje szybkie reakcje i sportowy klimat, natomiast trafia do szerszej grupy kierowców.
W tym przypadku także mówimy o limitowanej liczbie egzemplarzy - Cupra zbuduje 1500 "wzmocnionych" Leonów VZ.


