Informujemy: Dacia Spring rozpędza się od 0 do 100 km/h w 19,1 sekundy

Uwaga, informacja dnia - Dacia Spring rozpędza się do setki w niemal 20 sekund. Ale z drugiej strony czy lepsze osiągi są tutaj potrzebne?

Witajcie w nieco spokojniejszym świecie, gdzie sprint do setki absolutnie się nie liczy. Świat za oknami przesuwa się jakby wolniej, a my możemy poczuć radość ze spokojnego pokonywania kolejnych kilometrów. Brzmi wspaniale, nieprawdaż? Dacia Spring nieco przypadkowo wpisuje się więc w ten cały "slow life". Podziękować należy osiągom, gdyż nie należą one do porywających.

Dacia Spring

Dacia Spring rozpędza się do 100 km/h w 19,1 sekundy

Nie pamiętam, czy kiedykolwiek jechałem nowym samochodem z tak "porywającymi" osiągami. Mam wrażenie, że nawet Renault Megane 1.9d mojego kolegi z czasów licealnych było nieco szybsze. Rozpędzanie się tym samochodem dawało naprawdę niezapomniane przeżycia, nie tylko pod katem emocji, ale i akustyki.

A tutaj będzie nieco lepiej, wszak Dacia Spring to elektryk. I to nie byle jaki, bo tani. 45 KM i 125 Nm nie brzmi więc źle w perspektywie potencjalnie bardzo niskiej ceny, na poziomie około 50 000 - 60 000 zł.

Dla zainteresowanych jeszcze jedna wartość - prędkość maksymalna. Ta wynosi 125 km/h, ale do osiągnięcia takowej przyda się pas startowy. Obiecujemy, że jak tylko ten samochód trafi w nasze ręce, to zmierzymy go za pomocą profesjonalnego sprzętu. To obietnica.

Dacia Spring

Dacia Spring już niebawem trafi na rynek, ale...

Początkowo będzie to auto wyłącznie skierowane do carsharingu. Specjalna wersja Business już w standardzie będzie wyposażona w urządzenia, które ułatwią instalację lokalizatorów i systemu zdalnego otwierania i uruchamiania pojazdu. Jednocześnie wyposażenie takich pojazdów nikogo nie zawiedzie. Na pokładzie znajdzie się bowiem manualna klimatyzacja, system multimedialny z Apple CarPlay i Android Auto oraz zestaw obowiązkowych systemów bezpieczeństwa.

Na początku przyszłego roku do gamy dołączy natomiast wersja Cargo. Dzięki homologacji N1 odliczycie od niej VAT, a 325 kg ładowności wystarczy w wielu miejskich małych biznesach.

Pojemność baterii jest naprawdę solidna

27,4 kWh w aucie ważącym niecałą tonę to świetny wynik. Dacia obiecuje do 300 km zasięg w mieście i ponad 200 km w cyklu mieszanym. To naprawdę dobre wartości, które sprawdzą się w codziennej eksploatacji - także w carsharingu. Problemem będzie jedynie ładowanie, zwłaszcza w przypadku usługi współdzielenia samochodu.