Daj kamienia, wersja niemiecka. Mercedes Sprinter kryje się w skale
Nowy Mercedes Sprinter zbliża się wielkimi krokami. Nowa generacja będzie techniczną rewolucją - ale póki co jest... kamieniem.
- Nowy Mercedes Sprinter zadebiutuje na początku przyszłego roku
- Od 1995 roku na rynek wyjechały trzy generacje tego modelu
- Nowe wcielenie będzie powstawać w Polsce
- Wraz z nową Klasą V, Sprinter wykorzysta platformę VAN.EA
Tego samochodu przedstawiać nie trzeba. Mercedes Sprinter od lat cieszy się dobrą opinią, choć miał swoje słabe momenty w karierze. Dla niemieckiej marki wciąż pozostaje jednym z kluczowych produktów w segmencie, z którego "gwiazda" słynie od swoich początków.
Samochody użytkowe i ciężarowe szybko stały się symbolem tej marki i do dziś stanowa kluczową część oferty. Co prawda Sprinter jest bliższy samochodom osobowym, ale wraz z ciągnikami siodłowymi tworzy cały ekosystem pojazdów przeznaczonych do pracy w najróżniejszych warunkach.
Nowa generacja tego samochodu ma być przełomowa pod wieloma względami. Przede wszystkim powstanie na nowej platformie VAN.EA. To modułowa konstrukcja, wspólna w pewnej części dla modeli Vito/VLE i Sprinter. Oczywiście ten ostatni dostanie specjalnie przebudowaną wersję, wzmocnioną i dostosowaną do dużo bardziej wymagającej eksploatacji.
Nowy Mercedes Sprinter powstaje jako elektryk i samochód spalinowy
To ma być główna przewaga platformy VAN.EA. Z jednej strony będzie ona idealnie przystosowana do elektryfikacji. Tym samym akumulator zajmie mniej miejsca, ładowność wzrośnie, a zasięg będzie zdecydowanie bardziej przyjazny.
Oczywiście obok elektryka pojawi się diesel. Silniki wysokoprężne wciąż pozostają rdzeniem oferty w tym segmencie. Tu możemy liczyć na nowe jednostki, cechujące się niskim zużyciem paliwa i wysoką wydajnością. Zasięg na jednym tankowaniu może sięgać nawet 1000 kilometrów w przypadku najoszczędniejszej wersji.
Sprinter odziedziczy także wiele rozwiązań z samochodów osobowych marki. Mowa tutaj o systemach wsparcia dla kierowcy, a także o szeregu mniejszych lub większych udogodnień, które poprawią komfort użytkowania tego pojazdu.
Nowy Mercedes Sprinter będzie też nieco atrakcyjniejszy wizualnie. Niemiecka marka oczywiście zdaje sobie sprawę z faktu, że w dostawczaku ta cecha jest ostatnią, która się liczy. Nie zmienia to jednak faktu, że optymalizacja designu może przełożyć się na lepszą aerodynamikę i tym samym na niższe zapotrzebowanie na paliwo.
Warto dodać, że Mercedes Sprinter i VLE/VLS będą powstawać w nowej fabryce w Jaworze w Polsce. Obok od kilku lat działa fabryka silników i baterii.


