DR w Polsce wprowadza aż 11 modeli. Najtańszy kosztuje 85 000 złotych, najdroższy 234 000 złotych
DR, marka z powodzeniem działająca we Włoszech, oficjalnie wchodzi do Polski. W ofercie będzie miała aż pięć marek: DR, EVO, Sportequipe, ICH-X i Tiger. Niektóre z samochodów, które wprowadzi do naszego kraju, są już dostępne pod innymi nazwami. Czego możemy się tutaj spodziewac?
- DR to włoska firma, która sprzedaje chińskie samochody lekko zmodyfikowane dla rynku europejskiego
- Jej przewagą ma być pełna europejska homologacja i dostępność instalacji LPG
- W planach jest utworzenie kilku kanałów sprzedaży
- Ceny są zaskoczeniem: niektóre auta kosztują więcej, niż zakładaliśmy, inne są tańsze
Pięcioletnia gwarancja z limitem przebiegu na poziomie 100 000 kilometrów, pięć linii produktów, szeroki przekrój modeli. DR Automobiles, czyli włoska firma sprzedająca chińskie samochody, oficjalnie weszła do Polski. Poznaliśmy ceny oferowanych przez nią modeli. Czego możemy się spodziewać?
DR Automobiles ma nietypową ofertę. To marka, która ma jedną mocną przewagę
Ma być nią wspomniana już gwarancja, ale także pełna europejska homologacja. Włoski producent importuje samochody z Chin, ale dodaje do nich garść własnych detali - zmodyfikowane zderzaki i inne tapicerki. Samochody spełniają wszystkie wymagania Unii Europejskiej i posiadają system eCall.
Do wyboru będą produkty firm DR, EVO, Sportequipe, ICH-X i Tiger. Mowa tutaj o samochodach produkowanych przez Chery, Jetoura i BAIC. Część z nich dostaniemy w salonach tych marek w Polsce - np. Tiger Eight to BAIC 7, a EVO Cuatro to BAIC 3.
Niektóre samochody, choć takie same wizualnie i mechanicznie, to cenowo mocno się od siebie różnią. Wybrane produkty DR są droższe, ale ma to wynikać między innymi z pełnej homologacji i zmian dopasowujących te modele do potrzeb europejskich klientów.
Jak prezentują się ceny modeli z oferty DR?
Poniżej znajdziecie pełny cennik wszystkich samochodów, które trafią do Polski.
EVO Cuatro (BAIC Beijing 3)
• od 85 000 zł
DR 5.0 (starsza wersja Chery Tiggo 4)
• od 99 000 zł
• wariant LPG: cena nieznana
DR 6.0 (Chery Tiggo 7)
• od 119 000 zł
Tiger Six (BAIC Beijing 5)
• od 129 000 zł
• z instalacją LPG: 135 000 zł
Tiger Eight (BAIC Beijing 7)
• od 139 000 zł
• z instalacją LPG: 145 000 zł
Sportequipe 6 (Jetour Dashing)
• od 145 000 zł
• z instalacją LPG: 177 000 zł
Sportequipe 7 (Jetour X70)
• od 150 000 zł
Sportequipe 8 GT
• od 168 000 zł
ICH-X K3 (Jetour T2)
• od 184 000 zł
• z instalacją LPG – 193 000 zł
ICH-X K2
• od 234 000 zł
Evo Cross 4 (pick-up, JAC T8 Pro)
• od 106 500 zł netto
Jakie wątpliwości budzi ta marka?
Największym problemem jest dostępność części. Dokładnie przejrzałem różne fora i grupy dyskusyjne we Włoszech i standardowym problemem jest długi czas napraw samochodów. Do tego pojawiają się w nich różne mniejsze i większe usterki. Kłopotliwą sytuacją może być stłuczka lub wypadek - na elementy blacharki trzeba czekać najdłużej.
Póki co DR Automobiles nie pochwaliło się jeszcze siecią sprzedaży. Za nasz rynek odpowiada Alessandro Renda, który Polskę zna całkiem nieźle. Przez 3 lata pracował w naszym kraju, prowadząc tutaj marki grupy Stellantis z pozycji dyrektorskiej.


