Drogowy Ford Mustang, ale gotowy do driftu. Ma magiczne literki i nieoczekiwany silnik

Tak, nie musicie czytać tytułu dwa razy: to naprawdę jest Ford Mustang stworzony do... driftu. I mówimy tutaj o drogowym samochodzie.

Ford Mustang Dark Horse i GTD pokazują wyjątkowe twarze tego modelu. Ten pierwszy, przystępniejszy cenowo, imponuje swoimi możliwościami. GTD to z kolei wyścigowa maszyna z homologacją drogową. Teraz do tej rodziny dołącza nowa wersja, która ma limonkowe wstawki, nietypowy silnik i... driftuje.

Tak, to jest Ford Mustang stworzony do driftu. Dlatego właśnie dostał rzędową czwórkę

Aby poprawić dynamikę i stabilność, inżynierowie Forda zastosowali w Mustangu EcoBoost RTR hamulce Brembo z zestawu GT Performance (sześciotłoczkowe z przodu, czterotłoczkowe z tyłu). Wykorzystano też tylną ramę pomocniczą i stabilizatory z wersji Dark Horse. To znacząco zwiększa sztywność konstrukcji.

Układ kierowniczy ma tutaj krótsze przełożenie, natomiast system kontroli stabilności został zmodyfikowany pod kątem jazdy w poślizgu.

Opcjonalne amortyzatory MagneRide zyskały specjalny tryb poprawiający zachowanie auta podczas driftu. Standardem są natomiast elektroniczny hamulec driftowy (Electronic Drift Brake) oraz aktywny układ wydechowy z czterema końcówkami (Active-Valve Performance Exhaust).

Ford Mustang RTR

V8? Bez sensu. Lepszym wyborem był EcoBoost

Pod maską pracuje 2,3-litrowy turbodoładowany silnik EcoBoost, generujący 315 KM i 475 Nm momentu obrotowego. Ford nie dokonał tu żadnych mechanicznych zmian, ale pakiet RTR wprowadza system anti-lag, inspirowany rozwiązaniami z samochodów wyścigowych, co poprawia reakcję silnika na gaz i utrzymuje turbosprężarkę w optymalnych obrotach.

Z zewnątrz Mustang EcoBoost RTR wyróżnia się podświetlanym grillem RTR z charakterystycznymi „nozdrzami”. Jest też przedni zderzak z wersji GT, tylny spojler z GT Performance Pack. Dodano także ciemne detale w odcieniu Tarnished Dark Anodized. Wszystko uzupełniają logotypy RTR i zestaw graficznych oznaczeń.

Dla bardziej odważnych klientów przygotowano Hyper Lime Exterior Package, który zastępuje czarne zaciski Brembo jaskrawozielonymi, a także dodaje zielone detale na grafikach i elementach nadwozia.

Motyw Hyper Lime pojawia się także na przeszyciach deski rozdzielczej, konsoli środkowej, dźwigni hamulca ręcznego (drift brake) i boczkach drzwi. Po uruchomieniu silnika ekran systemu multimedialnego wita kierowcę specjalną grafiką RTR, a standardowe materiały wykończeniowe dostępne są bez dopłaty.

I tu jest duży minus, gdyż dostaną go wyłącznie Amerykanie

Nowy Ford Mustang EcoBoost RTR 2026 trafi wyłącznie na rynek amerykański. Pakiet RTR będzie można zamówić dla wersji EcoBoost z pakietem High oraz EcoBoost Premium, których ceny bazowe wynoszą odpowiednio 36 510 dolarów i 38 340 dolarów. Sam pakiet RTR ma zostać wyceniony w późniejszym terminie, a dostawy rozpoczną się latem 2026 roku.