Dziesięć lat stażu to nowa młodość. Volvo XC90 zostanie z nami na dłużej
Dekada na rynku to nowa młodość. Przed Wami Volvo XC90 2025, które daje nowe życie dziesięcioletniej konstrukcji.
Kiedyś ponad 10 lat stażu rynkowego dla samochodu było standardem. Później doszliśmy do momentu, w którym producenci zaczęli zalewać nas nowościami i niemal co chwilę pokazywali kolejne wcielenia swoich aut. Teraz znowu wracamy do "długowieczności", aczkolwiek z nieco innego powodu. Volvo XC90 2025 to głęboki lifting samochodu, który jest z nami od dekady - i kto wie, być może przed nim kolejne dziesięć lat na rynku.
Volvo XC90 2025. Jak zmienił się flagowy szwedzki SUV?
Nie jest to rewolucja, ale też nie mamy tutaj do czynienia z delikatną ewolucją. Szwedzka marka skupiła się na kluczowych elementach, w tym na pasie przednim. Tutaj wyróżnikiem są nowe światła, które skupiają się wokół charakterystycznej sygnatury świetlnej w postaci "młotu Thora".
Ciekawy jest też grill z asymetryczną siatką. To strzał w dziesiątkę, gdyż pasuje to do logotypu marki i jest ciekawym wyróżnikiem pasa przedniego.
Tył przeszedł już dużo delikatniejsze zmiany - nowa sygnatura świetlna lamp i ciemniejsze klosze to największe zmiany. Nowy jest również zderzak. Poza tym Volvo postawiło na zmodyfikowane wzory felg aluminiowych i kosmetycznie odświeżoną paletę dostępnych lakierów.
We wnętrzu debiutuje większy ekran multimediów
Ma on 11,2 cala wielkości (zastępuje ekran o przekątnej 9 cali) i korzysta z wyświetlacza o wyższej rozdzielczości obrazu. Nie zabrakło tutaj również nowej wersji oprogramowania firmy Google, aczkolwiek nie jest to software, który znajdziemy w Volvo EX90, czyli w elektrycznym kuzynie XC90.
Z rzeczy wartych uwagi: mamy nowe nawiewy, inne listwy dekoracyjne deski rozdzielczej i zmienione uchwyty na kubki. Poprawiono również wygłuszenie kabiny, co docenią osoby podróżujące często autostradami.
A skoro o podróżach mowa, to pod maską znajdziemy tylko silniki benzynowe
Tutaj jednak Volvo jest jeszcze oszczędne w liczbie przedstawionych informacji. Wiemy, że pod maską debiutuje poprawiona hybryda plug-in, która zapewnia do 74 kilometrów zasięgu na jednym ładowaniu. Na tle nowszych konkurentów nie jest to wybitny wynik, ale tutaj zapewne na drodze do większych zmian stoi wiek tego samochodu.
Poza flagową wersją T8, będą też odmiany B5 i B6. Ich specyfikację powinniśmy poznać w najbliższym czasie.
Pierwsze sztuki nowego Volvo XC90 2025 trafią do klientów pod koniec bieżącego roku. Niebawem pojawią się również polskie ceny tego samochodu.
Tu warto na chwilę zatrzymać się i spojrzeć na dwie rzeczy
Po pierwsze - lifting tego samochodu po 10 (!) latach pokazuje, jak dobry jest design Volvo XC90. Szwedzi trafili w punkt ze stylistyką tego samochodu, która skutecznie opiera się starzeniu. Delikatne tak naprawdę zmiany wystarczyły, aby ten samochód dalej wyglądał świeżo i atrakcyjnie.
Drugą kwestią jest fakt, że Volvo, jako jeden z pierwszych producentów, stawia na wydłużenie życia spalinowego modelu. Tak naprawdę to jedna z pierwszych marek, która robi to oficjalnie - ale nie ostatnia. Podobną drogą chce podążać Volkswagen (z Golfem przykładowo), a Mercedes znacznie dłużej będzie produkować modele GLE i GLS.
To przykład na to, że elektromobilność rozwija się w tempie, którego nie zakładano. Wszyscy producenci chcieli już w tej chwili mieć głównie elektryczne auta w ofercie. Tymczasem ich sprzedaż rośnie znacznie wolniej, niż zakładano - i nic w tej kwestii nie zmieni się w najbliższym czasie. Dlatego też obecne konstrukcje dostają "kredyt" na kolejne lata, aby podtrzymywać sprzedaż.