Fiat Bravo dał życie kilku przedziwnym prototypom. Wybrałem trzy najciekawsze

To była bardzo ciekawa akcja - Fiat Bravo dał życie aż dziesięciu prototypom, które zbudowano w oparciu o ten model. Wybrałem trzy najciekawsze, które najbardziej zaskakujące koncepcją i wyglądem. Co ciekawe jeden z tych samochodów mógł spokojnie zostać hitem rynkowym.

Fiat Bravo i Brava w momencie debiutu były naprawdę świetnymi konstrukcjami. Wraz ze spokrewnioną Mareą i Mareą Weekend tworzyły zgrany zestaw, który zaspokajał potrzeby szerokiego grona klientów. Mało kto jednak pamięta, że na bazie tych konstrukcji opracowano szereg prototypów. Trzy z nich wyróżniają się szczególną stylistyką, a jeden model mógł ekspresowo podbić rynek.

Fiat Bravo Windsurf to dzieło firmy Giannini

Ta mała rzymska manufaktura od swojego powstania w 1885 roku (!) jest związana z motoryzacją. Początkowo był to mały warsztat, który zajmował się naprawami różnych pojazdów. W 1920 powołaną istniejącą obecnie działalność, zajmującą się serwisem, budową i modyfikacjami Fiatów.

W 1996 roku Giannini na bazie Bravo stworzyło mały supersamochód. Wyglądał on odlotowo, a za sprawą aerodynamicznego nadwozia o niskim współczynniku oporu powietrza, był też bardzo szybki. 160-konny silnik 2.0 z wersji HGT zapewniał doskonałe osiągi, a wielkie skrzydło i wloty powietrza gwarantowały stabilność podczas jazdy.

Fiat Bravo Windsurf

Z Bravo zachowano nie tylko platformę i silnik, ale też pas przedni i tylne światła (te pochodziły z produkcyjnej Bravy). Wnętrze niestety nie powstało, gdyż skupiono się na budowie klasycznej pokazowej makiety (choć ta ponoć jeździła).

Fiat Formula Legram był dziełem Giorgetto Giugiaro. To efektowne skrzyżowanie "hatchbacka i coupe"

Nie wiem czemu, ale stylistyka tego samochodu przywodzi mi na myśl Opla Signum. Pamiętacie taki wynalazek? Tutaj założenie było podobne, choć ubrano je w dwudrzwiowe nadwozie. Giugiaro zachował także koncepcję designu pasa przedniego i tylnego, aczkolwiek stworzył własną interpretację tych elementów.

Tak oto powstało duże auto, które miało być nowoczesnym nawiązaniem do luksusowych samochodów z lat sześćdziesiątych. Dobra aerodynamika i luksusowy charakter podkreślały staranność przy tworzeniu Legrama. Auto istnieje do dziś i można je oglądać w kolekcji Italdesign.

Fiat Legram Giugiaro

Sing i Song to Fiat Bravo w formie minivana. Nie wiem czemu nie zdecydowano się na produkcję tych aut

Za tym projektem stoi Pininfarina, która na platformie Bravo opracowała przyjemnego wizualnie minivana. Postawiono tutaj na praktyczność, choć dodano też odrobinę atrakcyjnego wyglądu. Bryła przypomina też Scenica, który mniej więcej w tym samym momencie debiutował na rynku.

Fiat Bravo Sing Song

Sing i Song (różniące się kolorystyką) nie trafiły do sprzedaży, gdyż Fiat skupił się już wtedy na Multipli. Z jednej strony to dobrze, bo dostaliśmy jeden z najciekawszych samochodów w historii. Z drugiej zaś Sing/Song mógł być większym przebojem na rynku.