Fiat Ducato może i jest dinozaurem, ale wreszcie świetnie wygląda. Podziękujcie za to Włochom

Fiat Ducato ma blisko 20 lat i właśnie zyskał nową twarz. Trzeba po nią pojechać do małej włoskiej miejscowości.

Wiecie, że Fiat Ducato ma już blisko 20 lat? Mimo to grupa Stellantis nie zamierza zmieniać tego samochodu, a sprzedaż tego dość prehistorycznego dostawczaka wciąż jest na wysokim poziomie. Dużą zaletą są niższe ceny i bardzo przyjazne koszty eksploatacji. Archaiczny wygląd z kolei można wyrzucić do kosza, mając na koncie odrobinę wolnej gotówki. Caselani przygotowało swoją wizję Ducato, która przenosi nas w czasie do lat pięćdziesiątych. To kompletna konwersja nadwozia, która przenosi go w czasie. Oficjalna premiera odbędzie się już za dwa dni.

Fiat Ducato zyskał liczbę 616N w nazwie. Nie jest ona przypadkowa

Włoska firma Carrosserie Caselani od lat tworzy reinterpretacje klasycznych pojazdów użytkowych. Firma zdobyła rozgłos dzięki zestawom modyfikującym współczesne samochody w dostawczaki w stylu Citroena Type H, Type HG i Type Ami. Teraz sięga po historię Fiata, aby przypomnieć o modelach 615 i 616N. Te auta odegrały ważną rolę w powojennej odbudowie Włoch.

Za styl odpowiada David Obendorfer, odpowiedzialny za wszystkie projekty marki. W bryłę Fiata Ducato udało mu się wpleść styl charakterystyczny dla Fiatów 615 i 616. Zachował też proporcje Ducato, dzięki czemu nowy design nie psuje funkcjonalności.

Caselani przygotowało zestaw paneli z włókna szklanego. W komplecie znajdują się elementy oświetlenia marek Mopar, Hella i Giantlight oraz pełna lista akcesoriów montażowych. Każdy zestaw montuje się bezpośrednio w zakładzie Caselani w północnych Włoszech.

Fiat Ducato Caselani 616N

Co więcej, jest to zestaw do samochodów w każdym wydaniu i rozmiarze

Kit 616N pasuje do wielu konfiguracji: od furgonów i food trucków po chłodnie, kampery i lawety. Można zamówić go także w wersji dwukolorowej. To jednak nie wszystko. Po pierwsze - Caselani może też dopasować zestaw do oczekiwań klienta. Po drugie - w grę wchodzi także adaptacja pakietu do indywidualnie opracowanej zabudowy.

Fiat 615 i 616N to bardzo ważne dla Włochów samochody

Fiat 615 powstawał w latach 1951-1965. Był lekką ciężarówką o dopuszczalnej masie całkowitej sięgającej 3,5 tony. Występował jako furgon, skrzynia i podwozie do zabudowy. Pod maską miał czterocylindrowe silniki wysokoprężne serii 305. Początkowo była to jednostka 305 010 (40 KM), potem 305 B (43 KM) i 305 D (47 KM). Nadwozie mierzyło ok. 4,99 m długości, 1,92 m szerokości i 1,92 m wysokości. Model szybko zdobył popularność i zastąpił wcześniejszego Fiata 1100 ELR.

Fiat 616 zadebiutował w 1965 roku jako następca 615. Wersja 616N wykorzystywała silnik 230 A o mocy 51 KM. DMC utrzymano na poziomie 3,5 tony. W 1968 roku pojawiła się kabina o prostszych liniach oraz nowe jednostki napędowe: 803 A (3 cylindry, 51 KM), 804 A (4 cylindry, 70 KM). Kolejne wersje N3 i N3/4 oferowały moc od 61,5 do 81,5 KM i zwiększoną ładowność do 3,9 tony. Produkcja trwała do 1978 roku.

Fiat Ducato Caselani 616N

Fiaty 615 i 616N to samochody, które pomogły w odbudowie kraju po wojnie. Obsługiwały dostawy żywności i materiałów przemysłowych. Teoretycznie więc były dokładnie tym, czym teraz dla wielu firm jest właśnie Fiat Ducato.