Fiat Ulysse i Scudo wracają do gry. Oczywiście jako vany PSA
Fiat Ulysse i Fiat Scudo właśnie debiutują na pierwszych grafikach. Choć trudno mówić o debiucie, bo samochody to znane już od dawna konstrukcje PSA.
Segment samochodów dostawczych to wyjątkowa grupa pojazdów, gdzie "inżynieria emblematowa" trzyma się nieźle. Tym bardziej wewnątrz jednego koncernu. Tu nawet niepotrzebne są dodatkowe zmiany wynikające z charakteru poszczególnych marek. Oto Fiat Ulysse i Fiat Scudo, najnowsze dzieci Stellantisu.
Fiat Ulysse i Scudo będą zarówno spalinowe, jak i elektryczne
Citroen Jumpy/Spacetourer, Peugeot Expert/Traveller, Toyota Proace/Proace Verso, Opel Vivaro/Zafira Life... o czymś zapomniałem? To wszystko bliźniaki nowych Fiatów. Fiat Ulysse będzie tym osobowym, tak jak zresztą wynika z historii modelu. Będzie miał od sześciu do dziewięciu miejsc i wyposażenie wskazujące na użytek dużych rodzin lub biznesowy. Fiat Scudo będzie oferowany przez Fiat Professional i będzie obejmował co najmniej trzy rodzaje zabudowy: Van, Combi oraz Cab. Możliwe, że również w dwóch lub trzech długościach nadwozia.
Z zewnątrz od reszty będzie różnił się... atrapą z dużym logiem Fiat. Nieco inna będzie też sygnatura świetlna świateł. Nie zmienia to faktu, że na sto procent elementy będą wymienne między modelami.
Jeśli chodzi o napęd, to zarówno Fiat Ulysse, jak i Scudo oferowane będą zarówno jako samochody spalinowe, jak i elektryczne. Te pierwsze to wyłącznie diesle (zapewne o mocy 1.5 o mocy 130 oraz dwulitrówki dysponujące 150 i 180 KM) z przekładnią manualną (sześciobiegowa) lub ośmiobiegowym automatem. "Elektryki" obejmować będą standardowy napęd koncernu PSA - napędzającą przednie koła jednostkę o mocy 136 KM. W tym przypadku połączoną z baterią 50 kWh lub 75 kWh. Możliwe, że będzie też wersja wodorowa, bo Stellantis pracuje już nad takim napędem, do Opla Vivaro-e.
Oba samochody wyjeżdżać będą z fabryki we Francji, w Horain. Klienci będą mogli je zamówić już przełomie roku (Scudo) lub w pierwszym kwartale 2022 roku (Ulysse). To nie tylko powrót do nazwy, ale i powiązań. Pierwsza i druga generacja Ulysse i Scudo również powstawała wspólnie z Citroenem i Peugeotem.
Co ciekawe, Fiat Scudo zastąpi pewnie model Talento, również "historyczny powrót" nazwy dostawczego auta, ale bazujący na... Renault Traficu.