Ford Explorer jest już dostępny w Polsce. Cena zaskakuje, do wyboru dwie wersje
Ford Explorer jest już dostępny w polskiej ofercie marki. Dostajemy dwie wersje napędowe (RWD i AWD), oraz dwie wersje wyposażenia. Sprawdźmy ile kosztuje ten model.
- Ford Explorer to kolejny elektryk w ofercie tej marki
- Dołącza do Mustanga Mach-E w rodzinie osobowych samochodów na prąd
- Exolorer powstał przy współpracy z Volkswagenem
Po raz pierwszy poznaliśmy go niemal równo rok temu. Teraz, po wielu przesunięciach, wreszcie debiutuje w polskiej ofercie. Na start dostajemy dwie wersje wyposażeniowe oraz dwa warianty napędowe. Propozycja Forda wygląda naprawdę ciekawie. Zobaczcie co tutaj dostajemy.
Ford Explorer 2024 - napęd, wyposażenie, cena
Do wyboru mamy dwie wersje wyposażenia: Explorer i Premium. Ta pierwsza w standardzie oferuje wszystko, czego do szczęścia potrzeba. Na pokładzie znajdziemy:
19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich
Reflektory w technologii LED
ruchomy ekran 14,6 cala ze schowkiem
System multimedialny SYNC Move
Kamera ułatwiająca parkowanie z tyłu
Adaptive Cruise Control ze Stop & Go
Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
Tapicerka foteli częściowo skórzana
Fotel kierowcy z funkcją masażu
Półkę wyżej znajdziemy wersję Premium. Różnice są jednak skromne Po pierwsze - znajdziemy tutaj przede wszystkim większe koła. Po drugie - wyposażenie jest tylko odrobinę lepsze.
20-calowe koła
nagłośnienie B&O
skórzana tapicerka
oświetlenie nastrojowe w kabinie
Cennik wygląda dość ciekawie
Ford Explorer w wersji Explorer, z 286-konnym silnikiem napędzającym tylną oś (konstrukcja APP550 Volkswagena) i z akumulatorem 77 kWh kosztuje wyjściowo 218 270 złotych (minus tysiąc złotych rabatu na start). Dostajemy tutaj oficjalnie 602 kilometry zasięgu, przyspieszenie do setki w 6,4 sekundy i czas ładowania od 10 do 80% w 28 minut.
Ford Explorer Premium kosztuje 235 270 złotych. Warto dodać, że ze względu na większe koła ma mniejszy zasięg - 572 kilometry.
Do wyboru mamy też wersję AWD
Ta generuje 340 KM, czyli tyle, ile modele GTX z rodziny Volkswagena. Dużym plusem jest jednak fakt, że dostaniemy ją zarówno w wersji Explorer, jak i Premium, tak więc każdy znajdzie konfigurację "dla siebie". Topowy wariant rozpędza się do setki w 5,3 sekundy i oferuje zasięg wynoszący od 566 km (Explorer) do 534 km (Premium).
Wersja AWD korzysta też z nieco większego akumulatora o pojemności 79 kWh. Cały czas mowa o pojemności netto, czyli tej realnie wykorzystywanej.
Ford Explorer w wydaniu Explorer AWD kosztuje 243 270 złotych. Wersja Premium jest wyceniona na 260 270 złotych.
Lista opcji w tym modelu jest krótka i prosta. Znajdziemy na niej lakiery metalizowane, fotele AGR, pompę ciepła (6300 zł, warto dokupić w Polsce), pakiet systemów wsparcia, czy dach panoramiczny.
Z jakimi samochodami konkuruje Ford Explorer?
Jako owoc współpracy z Volkswagenem, Explorer wykorzystuje platformę MEB. Nadano mu wymiary, które wpasowują ten model pomiędzy Volkswagena ID.3 a ID.4. Patrząc na konkurentów z innymi logotypami, na celownik wziąłbym Renault Scenic E-TECH Electric.
Te samochody mają podobne wymiary (około 4,5 metra długości, rozstaw osi różni się o 1,5 cm), ich akumulatory oferują zbliżoną pojemność, a zasięg jest duży w obydwu wersjach. Ważny jest też bagażnik - Scenic ma 545 litrów pojemności, Ford oficjalnie 536 litrów.
Nowy Explorer pojawi się u klientów we wrześniu
Według konfiguratora czas oczekiwania na zamówiony samochód to 24 tygodnie. To oznacza, że dostawy przewidziano na drugi tydzień września tego roku - przynajmniej teoretycznie.