Ford Mondeo w końcu oficjalnie - ale tylko dla Chińczyków

Miesiące zdjęć szpiegowskich, wycieków, renderów i innych, sprzecznych informacji. Ale w końcu jest - nowy Ford Mondeo. Na razie tylko dla Chin.

No i mamy oficjalnie nowe Mondeo. To znaczy, nie my mamy, ale Chińczycy. To właśnie Państwo Środka jako pierwsze otrzymało nowy model klasy średniej. Zresztą, został zaprojektowany przez nowopowstałe Chińskie Centrum Designu Forda w Szanghaju.

Od razu mówimy:

Nie ma informacji o tym, że Mondeo trafi gdziekolwiek poza Chiny

Ale i tak Ford bardzo się nim chwali. Zwłaszcza stylistyką. Praca nowego centrum jest podkreślana w materiałach prasowych. Samochód prezentuje styl, który widzieliśmy już w Evosie i Equatorze. Ja widzę też lekkie inspiracje Mustangiem. Liftback ma podobnie wyprofilowaną tylną klapę z niewielkim spoilerem, są też "potrójne" tylne lampy. Choć tu połączono je bardzo modną ostatnio listwą świetlną ukrytą pod blendą. Jest też wyjustowany napis "MONDEO" pomiędzy lampami - to również popularny motyw wśród producentów aut w ostatnich lat.

Mondeo

Mimo tych inspiracji oraz agresywnie wystylizowanego przodu, samochód zachował masywność i "tradycyjny" kształt Mondeo w pięciodrzwiowej odmianie. Choć jest to  sedan. W samochodzie zastosowano też wysuwane klamki.

Niestety, Ford nie podzielił się ze światem wnętrzem nowego Mondeo. Jednak jest spora szansa, że współdzieli je z Evosem - a to oznacza potężny panoramiczny ekran rozciągający się przez niemal całą szerokość deski rozdzielczej (ma 1,1 metra szerokości). Korzysta on z oprogramowania Ford SYNC+ 2.0 ze sztuczną inteligencją chińskiego giganta Baidu.

Na klapie zaprezentowanego egzemplarza znajdziemy oznaczenie "245", ale to też jedyna informacja dotycząca silnika pod maską. Może to świadczyć o wykorzystaniu silnika 2.0 Ecoboost o rzeczonej mocy. Napędzać on będzie przednią oś przez ośmiobiegową skrzynię automatycznej. Jedyną wiedzą, którą mamy, jest informacja o platformie. Nowe Mondeo korzysta z płyty C2, podobnie jak chiński Lincoln Zephyr, a także m.in. Focus, Kuga i Bronco Sport.

Nowe Mondeo budowane będzie przez chińską spółkę Changan Ford i trafi do klientów jeszcze w tym roku. Miejmy nadzieję, że dowiemy się też niedługo, co stanie się z europejską wersją auta klasy średniej. Obecna generacja ma wyjść z produkcji pod koniec pierwszego kwartału 2022 roku.