Ford Mustang Mach-E RTR ma 1419 KM i 7 silników. Oczywiście elektrycznych
Palenie gumy przy muśnięciu gazu? Tutaj jest to możliwe - Ford Mustang Mach-E RTR jest piekielnie szybki i bardzo lubi niszczyć opony.
Myśleliście, że Ford Mustang Mach-E pokazał wszystkie swoje możliwości? Otóż nie. Dział Ford Performance we współpracy z RTR Vehicles opracowało szalony wariant tego elektrycznego SUV-a. Nie jest to jednak "delikatny" tuning, a opracowana od podstaw konstrukcja, która doskonale radzi sobie na torze i w drifcie.
Dlatego Ford Mustang Mach-E dostał 7 silników elektrycznych
Tak, 7. Trzy silniki ulokowano na przedniej osi, a cztery w układzie "naleśnikowym" na tylnej. Obie osie spina wał połączony z dyferencjałami. Energia zgromadzona jest natomiast w baterii o pojemności 56,8 kWh. Łączna moc? 1419 KM. Przekłada się to na szalone osiągi, które Vaughn Gittin Jr. zaprezentował w efektownej produkcji filmowej Forda.
Aby auto pozostało przyklejone do jezdni, przygotowano specjalny zestaw aerodynamiczny. Spoiler na tylnej klapie i lotki na zderzakach odpowiednio kierują powietrze. Wspomniane skrzydło serwuje 1000 kg docisku (przy 257 km/h) - co w przypadku mocno odchudzonego auta jest na wagę złota.
Ten samochód będzie wykorzystywany do testów najróżniejszych elementów aut elektrycznych
Ford ewidentnie przymierza się do stworzenia w pełni elektrycznego sportowego samochodu. Mustang Mach-E RTR stanie się "obiektem doświadczalnym", na którym testowane będą poszczególne podzespoły. Przykładowo platforma bez problemu może zyskać napęd RWD zamiast zastosowanego AWD - nie wymaga to większych modyfikacji.
Poza tym Ford zamierza pokazać auto szerszej publice. Jego debiut odbędzie się podczas najbliższego wyścigu NASCAR.