Ford Ranger MS-RT dostaje dopisek PHEV. Może więcej, ma dużo mocy
W Monachium debiutuje Ford Ranger MS-RT PHEV. To pierwszy hybrydowy plug-in pick-up marki z rekordowym momentem obrotowym.
Na targach IAA Mobility 2025 w Monachium błękitny owal zaprezentuje dość nietypowego pickupa. Ford Ranger MS-RT PHEV to samochód, który łączy użytkowy charakter ze sportowym wyglądem i ze świetnymi osiągami.
Ford Ranger MS-RT PHEV ma ogromny moment obrotowy. To jego duża zaleta
Pod maską nowego Rangera MS-RT PHEV pracuje układ hybrydowy typu plug-in. Bazuje on na 2,3-litrowym silniku EcoBoost współpracującym z jednostką elektryczną o mocy 75 kW. Łączna moc systemowa wynosi 281 KM, a moment obrotowy osiąga aż 697 Nm. To najwyższa wartość w historii tego modelu.
Moc na koła przenosi 10-biegowa automatyczna skrzynia, a energia pochodzi z akumulatora o pojemności 11,8 kWh. Zasięg w trybie bezemisyjnym to około 40 km, co pozwala na jazdę w mieście bez uruchamiania silnika spalinowego.
Wersja MS-RT wyróżnia się z tłumu
Wizualnie Ranger MS-RT PHEV nie różni się wizualnie od wersji z jednostką wysokoprężną. Poszerzone nadkola kryją 21-calowe felgi, zderzaki mają sportowe wstawki, a z tyłu znalazł się dyfuzor i spojler typu „kaczy ogon”. Całość uzupełnia obniżone o 40 mm zawieszenie, dostrojone z myślą o lepszym prowadzeniu na asfalcie.
We wnętrzu zastosowano sportowe fotele wykończone ekoskórą i Alcantarą. Kierownica otrzymała niebieski znacznik na godzinie 12 i funkcję podgrzewania, a na desce rozdzielczej pojawia się podświetlane logo MS-RT.
W Monachium debituuje także Ford E-Tourneo Custom MS-RT. Tutaj pomieszano "sport i prąd"
Drugą nowością Forda w Monachium jest E-Tourneo Custom MS-RT. To ośmiomiejscowy van, w pełni elektryczny, który zyskał podobne zmiany stylistyczne jak Ranger. Po pierwsze - jest tutaj nowy pas przedni i sportowe zderzaki. Po drugie - w ofercie znajdziemy charakterystyczne kolory nadwozia, takie jak Turini Purple czy Ultramarine Blue.
Pod maską pracuje jednostka elektryczna o mocy 285 KM. Producent zapowiedział także wersję PHEV o mocy 233 KM oraz diesla EcoBlue z 8-biegowym automatem i opcjonalnym napędem 4x4. W kabinie znalazły się sportowe fotele z niebieskimi przeszyciami i system multimedialny SYNC 4 z ekranem o przekątnej 13 cali.
Kiedy te modele pojawią się na rynku?
Zarówno Ford Ranger MS-RT PHEV, jak i E-Tourneo Custom MS-RT, trafią do sprzedaży pod koniec 2025 roku. Pierwsze dostawy przewidziano na 2026 rok.


