Chińczycy mają swojego Mercedesa Klasy G. Jest czołgiem po tuningu

Ten wynalazek nazywa się GWM Tank 700, ma ponad 500 KM i bardzo chce być kombinacją Mercedesa Klasy G i Forda Bronco. Jesteście na to gotowi?

Myśleliście, że Chińczycy nie bawią się już w kopiowanie znanych pomysłów? Nic bardziej mylnego.Oto kolejny przykład na to, że idea czerpania ze znanych pomysłów nie jest martwa. GWM Tank 700 chce być Klasą G, aczkolwiek podkręconą przez Mansory. Jest masywny, dziwny i całkiem mocny - jak na terenówkę przystało.

GWM Tank 700 nawet nie udaje, że nie czerpie z Gelendy

Widać to w wielu detalach tego auta. Przednie światła? Może i nie są okrągłe, ale nawiązują w swojej formie do Mercedesa. Tylne lampy także, tutaj nie ma żadnych wątpliwości. Klamki i linia boczna również mają w sobie coś z klasycznego terenówki produkowanej w Graz.

GWM Tank 700

Jak widać Chińczycy poszukują takich samochodów - a Tank, czyli czołg, ma oferować także luksusowe wyposażenie i dobre osiągi. Konstrukcja opiera się tutaj na klasycznej ramie, a pod maską zastosowano 3-litrową benzynową V6-kę. Dzięki doładowaniu jej moc sięga 520 KM, co jest przyzwoitym wynikiem w tak dużym samochodzie.

Warto dodać, że będzie to "luksusowa" maszyna

Początkowo na rynek trafi raptem 70 egzemplarzy tego auta. Pierwsze dostawy do wybranych klientów przewidziano na luty. GWM stawia tutaj na wysoką jakość wykonania i dobre wyposażenie, a to wszystko będzie tańsze od konkurencyjnego Mercedesa.

Różnica w cenie jest naprawdę duża. Mercedes Klasy G w Chinach kosztuje około 150 o00 dolarów. GWM Tank 700 będzie tańszy o blisko 50 000 dolarów, co ma być "magnesem" na klientów.

Chińczycy pokochali terenówki

Mercedes Klasy G sprzedaje się tam bardzo dobrze, a wiele lokalnych firm tworzy auta o podobnym profilu. Ford z kolei inwestuje teraz ogromne pieniądze w chiński wariant Forda Bronco. Będzie on produkowany lokalnie i zyska nieco inną gamę jednostek napędowych.

GWM Tank 700 powstał z myślą o Chinach i raczej poza ten kraj nie wyjedzie. Nie można jednak być tego pewnym, gdyż obecnie niemal każda większa marka z Państwa Środka szuka klientów w Europie. Jeszcze w tym roku w Polsce pojawią się kolejni producenci z tego kraju - w tym chociażby MG, osiągające duże sukcesy na Starym Kontynencie.

Źródło: CarBuzz