Honda Civic e:HEV - w Europie dostaniemy tylko hybrydę
No i jest. Honda Civic XI oficjalnie w Europie. A w zasadzie: Civic e:HEV. Z taką nazwą i tylko w hybrydowej wersji dostaniemy auto na Starym Kontynencie.
Honda zaplanowała do końca 2022 "zelektryfikowanie" swojej europejskiej gamy modelowej. Ostatnim modelem, który czekał na taką zmianę, była Honda Civic. Dlatego wprowadzenie jedenastej generacji nie mogło odbyć się bez właśnie takiej odmiany silnikowej. Japończycy poszli jednak dalej - wycięli wszystkie pozostałe odmiany. Nam został więc wyłącznie Civic e:HEV. Oraz Type R, który jednak zadebiutuje w nieodgadnionej przyszłości.
Honda Civic e:HEV ma mieć świetną wydajność
Dokładnie rzecz biorąc, Civic e:HEV ma zespół napędowy, który ma sprawność energetyczną na poziomie 41%. To jeden z najlepszych wyników w branży dla samochodu seryjnego. W Hondzie system hybrydy składa się z dwulitrowego silnika benzynowego pracującego w cyklu Atkinsona oraz dwóch niewielkich silników elektrycznych, zasilanych z 72-ogniwowego zespołu akumulatorów.
Łączna moc systemowa ma wynieść 184 KM (135 kW) oraz 315 Nm, co powinno zapewnić odpowiednią dynamikę. Moc przenoszona jest na koła przez przekładnię e-CVT. W trybie Eco (jest jeszcze Normal, Sport i Individual) powinniśmy osiągać zużycie paliwa poniżej 5 l/100 km i emisję CO2 poniżej 110 g/km. Oczywiście według norm WLTP.
Honda chwali się, że Civic e:HEV będzie cichy. Nie tylko ze względu na wygłuszenia, ale i na pracę, którą inżynierowie włożyli w dopracowanie układu napędowego pod kątem generowanego hałasu. W skrócie oznacza to, że CVT nie powinno generować "wycia" przy przyspieszaniu. Z niecierpliwością czekamy na testy.
Civic e:HEV ma też wciąż świetnie się prowadzić. Nowa generacja ma o 35 mm dłuższy rozstaw osi i większy rozstaw kół, co ma wpływać nie tylko na przestrzeń w środku, ale i na stabilność podczas jazdy. Ma też być bardzo wygodnie - nie tylko dzięki zmodyfikowanemu zawieszeniu, ale i nowoopracowanej konstrukcji przednich foteli.
Samochód został też wyposażony w pakiet Honda SENSING, będący zestawem asystentów wspomagających kierowcę. Jest zarówno adaptacyjny tempomat, jak i rozpoznawanie zagrożeń na drodze, ale także asystent jazdy w korku.
Nowy Civic e:HEV powinien pojawić się na rynku na jesieni tego roku. Pierwsi chętni już mogą zgłaszać chęć zakupu za pośrednictwem strony Hondy. Choć na ceny przyjdzie nam jeszcze poczekać.