Honda Civic Type R przeszła lifting. Nowością jest sztuczny dźwięk silnika
Debiutująca podczas Tokyo Auto Show Honda Civic Type R wygląda tak samo, jak znany nam model. Japończycy jednak dorzucili tutaj garść nowości.
Jeśli jednak oczekujecie większej mocy lub innych gadżetów, to mocno się zawiedziecie. Honda Civic Type R została tak naprawdę usprawniona jedynie pod kątem prowadzenia (co cieszy), ale dostała też kilka rzeczy, które mocno nas wkurzą.
Mamy np. nowy lakier i większy grill
Wizualne zmiany ograniczyły się do delikatnego powiększenia przedniego grilla. Trzeba jednak przyglądać się z ogromną dokładnością, bowiem na pierwszy rzut oka nie zauważycie żadnej różnicy. Nowością jest także lakier Boost Blue, wpisujący się w klimat efektownych niebieskich odcieni na hothatchach.
W kabinie z kolei zagościła nowa, obszyta alcantarą kierownica, oraz inny lewarek manualnej skrzyni biegów. I to by było na tyle w tym temacie.
Honda Civic Type R ma też oferować lepsze prowadzenie
I to akurat cieszy. Japończycy skupili się na dopracowaniu właściwości jezdnych. I tak na przykład zmodyfikowane zawieszenie ma oferować wyższy komfort podróżowania przy codziennej jeździe oraz znacznie lepszą przyczepność podczas szybkiej zabawy w zakrętach. Jednocześnie dopracowano czułość układu kierowniczego. Ten przekaże kierowcy jeszcze więcej informacji.
Nowością są także zaprojektowane od podstaw klocki i tarcze hamulcowe. Te lepiej poradzą sobie z odprowadzaniem ciepła i tarciem, dzięki czemu zjawisko fadingu ma zostać mocno ograniczone, a to przełoży się na możliwości szybkiej jazdy autem, na przykład na torze.
Moc silnika pozostaje bez zmian - Honda Civic Type R wciąż oferuje 306 KM, co jest niezmiennie rewelacyjnym wynikiem.
Najgorsza rzecz: Honda Active Sound Control
Japończycy uznali, że Type R jest zbyt cichy i dyskretny w środku. Lekarstwem na to ma być system Honda Active Sound Control, który generować będzie sztuczne brzmienie w kabinie. Jego głośność będzie uzależniona od wybranego trybu jazdy, aczkolwiek jak pokazuje nasze doświadczenie nie wyniknie z tego nic dobrego. Dźwięk z głośników zawsze jest sztuczny i bardziej irytuje niż cieszy. Po co więc psuć coś, co było dobre? Widocznie cisza w kabinie Hondy Civic Type R irytowała tego japońskiego producenta.