10 szczęśliwców będzie się zastanawiać, czy jeździć tym Pagani, czy je podziwiać?

Za wyjątkowo długą nazwą, kryje się prawdziwe cudo. Pagani Huayra Codalunga Speedster przykuwa uwagę, nawet jeśli nie jesteście fanami marki. Zakładamy, że mało jest przyjemniejszych sposobów na łapanie słońca w trakcie jazdy.

Horacio Pagani opracował niesamowitą strategię marki. Wie, że buduje dzieła sztuki na kołach. I choć w swoim zakładzie buduje nowe modele, to wciąż dba o "stare", tworząc kolejne wyjątkowe kreacje dla osób, które za te "kaplice sykstyńskie na kołach" są w stanie zapłacić fortunę. Pagani Huarya Codalunga Speedster jest jedną z nich. I naprawdę spektakularną.

Pagani Huayra Codalunga Speedster... nie jest speedsterem

A w każdym razie nie w klasycznym rozumieniu. Model "bazuje" na serii Codalunga, nawiązującej do klasycznych aut wyścigowych z długimi tyłami z lat 60. Speedster z jednej strony jest bardzo podobny. Z drugiej, ma zdejmowany dach. Sztywny. Z tego co widzę, jest po prostu zdejmowany i zostawiany w garażu.

Codalunga Speedster

Jeśli chcemy cieszyć się jazdą pod gołym niebem, trzeba sprawdzić prognozę pogody, bo nie ma szans na założenie nic w trakcie. To jednak pewnie problem z gatunku "problemy pierwszego świata".

Horacio Pagani tworząc Codalungę Speedster miał parę problemów do rozwiązania. Samochód ma, nawet po założeniu dachu, inną linię niż zamknięta odmiana. Przednią szybę zainstalowaniu niżej, inaczej też poprowadzono linię bocznych szyb. Dzięki temu samochód jest niższy i ma smuklejszą sylwetkę. A propos drzwi. Te w zamkniętym aucie unoszą się do góry. Codalunga Speedster oczywiście nie może mieć takiego rozwiązania, więc przeprojektowano całość tak, aby otwierały się normalnie.

Sam zakładany dach również zaskakuje szklaną częścią, która płynnie przechodzi w wyloty powietrza nad doładowaną V12-ką. Tutaj wiele się nie zmieniło. Codalunga Speedster jest napędzana potężnym silnikiem o mocy 864 KM i 1100 Nm. Co ciekawe, można będzie zamówić ten samochód z ręczną skrzynią biegów z otwartym mechanizmem. To jest właśnie sztuka Pagani. Zrobić coś, co tak naprawdę nie musi być optymalne. Ale jest warte każdych pieniędzy.

Pagani Huayra Codalunga Speedster powstanie tylko w 10 egzemplarzach. To i tak dwa razy więcej niż w przypadku zwykłej Codalungi. Pierwsze sztuki mają wyjechać z włoskiej manufaktury w przyszłym roku.

Za ile? To już wiedzą Ci szczęśliwcy, którzy pewnie już zamówili swoją. Każda będzie inna i każda absurdalnie wyceniona. Codalunga w momencie debiutu kosztowała ok. 7 milionów Euro. Jakbyśmy mieli szacować, Speedster będzie miał ośmiocyfrową "metkę".