Horch powraca jako konkurencja Maybacha
Wg źródeł Automotive News, Audi planuje przywrócić "swoją" historyczną markę, tym razem jako oznaczenie topowej wersji Audi A8.
August Horch budował od 1901 roku samochody luksusowe. 8 lat później opuścił firmę sygnowaną swoim nazwiskiem i założył markę Audi. Horch jednak działał dalej i produkował wysokiej jakości samochody o ponadstandardowym wykończeniu do 1945 roku (od 1932 roku jako część koncernu Auto Union). I właśnie Horcha ma zamiar odkurzyć koncern Audi. Oczywiście, nie jako osobną markę - Horch ma być czymś takim, jak Maybach obecnie w Mercedesie. Czyli napis na słupku C, dodatkowe logo oraz wyposażenie i wykończenie, którego nie będzie można dostać w zwykłym Audi A8. Będzie miał też specjalny wzór felg, po którym poznamy topową odmianę. Za to poza tym, że A8 Horch będzie bazował na długiej wersji "a ósemki", nie będzie wersji z dodatkowo wydłużonym rozstawem osi.
Jeśli chodzi o technikalia - oczywiście nie będą w "Horchu" dostępne silniki V6 - prawdopodobnie bazową jednostką będzie V8, ale także W12, które ma w tej generacji Audi pojawić się po raz ostatni w historii. Możliwe, że sześciolitrowe biturbo dostępne będzie wyłącznie w tej odmianie i nie trafi do "zwykłego" A8.
W przeciwieństwie do Maybacha, który obejmuje więcej niż jeden model Mercedesa, tutaj Horch będzie wyłącznie w A8, jako podkreślenie ekskluzywności. Na rynku możemy się spodziewać debiutu za 2-3 lata, w okolicach faceliftingu flagowej limuzyny Audi.