Hybrydy się nie psują, w przeciwieństwie do hybryd plug-in. Elektryki też pod kreską. Raport niezawodności zaskakuje
Jak się okazuje to hybrydy brylują w kwestii niezawodności. Za to hybrydy plug-in sprawiają już bardzo dużo problemów. Dobrych wyników nie notują też samochody elektryczne. Nowy raport Consumer Reports może być dużym zaskoczeniem.
Raporty Consumer Reports są jednym z kluczowych amerykańskich wyznaczników jakości produktu. Analiza rynku i samochodów jest tutaj bardzo szczegółowa, a wyniki uwzględniają szereg kluczowych czynników. Wbrew pozorom nie chodzi wyłącznie o niezawodność. W grę wchodzi również jakość wykończenia, wytrzymałość materiałów oraz szereg innych czynników, wpływających na odbiór samochodu. Z nowego raportu wynika, że na rynku w kwestii jakości i niezawodności królują hybrydy. Wyniki dla innych wariantów napędowych są z kolei dużym zaskoczeniem.
To właśnie hybrydy królują w kategorii jakości. Wcale nas to nie dziwi
Większość marek doskonale zna tą technologię i wykorzystuje ją z dużym powodzeniem od ponad dwóch dekad. Oczywiście pierwsze miejsce mają tutaj Toyota i Lexus, aczkolwiek inne marki nie wypadają dużo gorzej - na przykład niespodzianką jest MINI. To doskonale pokazuje, że hybrydy są doskonałym rozwiązaniem na obecne czasy i łączą wydajność, oszczędności i niezawodność.
Na drugim biegunie stoją z kolei hybrydy plug-in, które sprawiają o 146% więcej problemów, niż typowe samochody z konwencjonalnymi napędami. Pojawiają się tutaj problemy ze współpracą napędu elektrycznego i spalinowego, kłopoty z ładowaniem, awarie akumulatorów oraz modułów sterujących napędem.
W efekcie ten sam samochód, w dwóch różnych wersjach, może być na skrajnych pozycjach w rankingu. Dobrym przykładem jest tutaj przytaczany przez Consumer Reports Chrysler Pacifica, czyli praktyczny rodzinny van.
W wersji spalinowej, bez elektrycznego wsparcia, zbiera doskonałe noty. Z kolei wersja PHEV jest obarczona wieloma problemami i generalnie odradzana ze względu na problemy jakościowe. To samo tyczy się samochodów innych marek, które również nie wypadły kolorowo.
W elektrykach problemy tyczą się głównie jakości poszczególnych elementów
O ile same auta są dość niezawodne, o tyle często zawodzą wykończeniem, spasowaniem i jakością podzespołów. Problemem są też systemy ładowania, silniki i wydajność akumulatorów. W wielu przypadkach wynika to z krótkiej historii marek, takich jak chociażby Tesla. Niemniej podobne wpadki odnotowano w Volkswagenach, Hyundaiach (IONIQ 5), czy w Fordzie F-150 Lightning.