Hyundai i20 stawia na ewolucję. Spokojnie, sok z dinozaurów to podstawa

Hyundai i20 powróci w całkowicie nowym wydaniu - i zmieni się nie do poznania, wizualnie oraz pod kątem gamy napędowej.

Tak, mamy dobre wieści - nowy Hyundai i20 2027 pojawi się na rynku i będzie dalej sprawdzonym spalinowym modelem. Koreańska marka może świadomie rezygnować z pełnej elektryfikacji segmentu B, decydując się na utrzymanie napędów spalinowych i hybrydowych.

Taki kierunek może stanowić odpowiedź na potrzeby klientów. Ci oczekują większego wyboru niż wyłącznie modele elektryczne. Według dostępnych prognoz nowa generacja i20 ma stać się jednym z kluczowych filarów obecności marki Hyundai w Europie, z ambicją objęcia pozycji lidera sprzedaży w swoim segmencie.

Hyundai i20 2027. Czego możemy spodziewać się po tym modelu?

Nowy Hyundai i20 ma prezentować zupełnie odmienną sylwetkę od obecnego modelu, mimo zachowania ogólnej długości nadwozia. Nowy język stylistyczny Hyundaia ma wykorzystywać ostre linie i masywniejsze przetłoczenia.

Kabina nowego i20 ma być inspirowana większymi modelami Hyundaia, co może oznaczać wejście na wyższy poziom jakości w segmencie B. Przewidywane jest zastosowanie dwóch dużych ekranów, połączonych jedną taflą szkła. Standardowo jedna część będzie pełnić funkcję zestawu wskaźników, a druga ma obsługiwać system multimedialny.

Zmiana architektury wnętrza może przełożyć się na większą przestrzeń dla pasażerów, co ma zwiększyć atrakcyjność modelu w oczach europejskich klientów.

Według dostępnych informacji Hyundai wyposaży i20 w rozwiązania, które do tej pory należały do wyróżników droższych modeli. Duży nacisk Koreańczycy kładą na systemy łączności umożliwiające integrację ze smartfonami oraz rozbudowane usługi cyfrowe.

Ma być nowocześnie. Hyundai i20 wyróżni się z tłumu

Nowy i20 ma szansę stać się jednym z najlepiej wyposażonych samochodów segmentu B. Hyundai planuje postawić na rozbudowane systemy łączności, które umożliwią integrację ze smartfonami oraz korzystanie z usług online. Na pokładzie znajdziemy także zaawansowane systemy bezpieczeństwa. Taki zestaw funkcji może pozwolić modelowi zbliżyć się wyposażeniem do aut klasy kompaktowej.

Hyundai i20 2027

Przede wszystkim hybrydy - miękkie i klasyczne

Hyundai zamierza kontynuować oferowanie silnika 1.0 turbo z technologią MHEV 48V, który osiąga około 100 KM i będzie dostępny zarówno z manualną, jak i automatyczną skrzynią biegów. Nowością w gamie stanie się pełny układ hybrydowy (HEV) o przewidywanej mocy około 130 KM. Taka wersja ma pełnić funkcję topowego wariantu i pozwolić modelowi spełniać przyszłe normy emisji, jednocześnie zachowując niezależność od infrastruktury ładowania.

Hyundai planuje zaprezentować nową generację i20 w drugiej połowie 2026 roku. Sprzedaż ma rozpocząć się na początku 2027 roku, co pozwoli producentowi wprowadzić model w kluczowym momencie zmian regulacyjnych i rynkowych w Europie.

Wizja: Motor.es