Ideały nie istnieją, ale to jest BMW M3 E46 Touring. Tak, można je kupić
Niemcy nam go oficjalnie nie dali, ale ich nasionko zakiełkowało. Przed Wami BMW M3 E46 Touring, samochód bliski ideałowi.
Nie wiem czemu, ale Niemcy bardzo długo bronili się przed robieniem szybkich kombi. Najpierw na chwilę wypuścili krótką serią modelu E34, potem dali nam E61 z V10-ką, a w międzyczasie pokazali też kilka prototypów. Wśród nich był ten samochód - BMW M3 E46 Touring. Dla mnie osobiście jest to ideał - praktyczne kombi, z napędem na tylną oś i z cudownym sześciocylindrowym silnikiem pod maską.
Niestety, jak wszyscy wiemy, na tym prototypie się skończyło. To jednak wystarczyło, aby zasiać nasionko, które zakiełkowało w głowach szaleńców. Tak powstał między innymi ten samochód - czyli właśnie M3 Touring generacji E46.
BMW M3 E46 Touring ma wszystko, czego potrzeba do szczęścia
Przede wszystkim cudownie wygląda i tutaj chyba nie ma osoby, która by się z tym nie zgodziła. Generacja E46 ma świetną prezencję i wpada w oko. Kiedy więc do tego zgrabnego i lekkiego wizualnie nadwozia dodamy agresywniej wyglądające zderzaki i poszerzenia, otrzymamy naprawdę spójny zestaw. Całość wystarczyło podkreślić ciekawymi felgami.
To samo tyczy się wnętrza. Jest minimalistyczne i w klasycznym dla marki stylu. Tutaj dodano kubełkowe fotele Recaro, które świetnie komponują się z wyglądem kokpitu. Z tyłu mamy zaś wygodną kanapę z dogodnym dostępnem, a za nią kryje się spory bagażnik. To odhacza potrzeby wielu osób.
A pod maską mamy to, co najlepsze, czyli silnik S54B32
Mowa oczywiście o 3,2-litrowej jednostce R6, która ma unikalną charakterystykę i lubi bawić się w górnej części obrotomierza. W tym egzemplarzy dodano jeszcze dolot z włókna węglowego (w stylu modelu CSL) i nowy komputer sterujący jednostką. Moc trafia oczywiście na tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej manualnej skrzyni biegów.
Oczywiście budowa takiego auta pozwala na wprowadzenie kilku modyfikacji. Tu na przykład postawiono na gwintowane zawieszenie Bilstein PSS10, a zaciski w układzie hamulcowym przeszczepiono z Porsche 911 996.
Jedyna wada? Auto trafiło na sprzedaż w USA
Znajdziecie je na portalu aukcyjnym Bring A Trailer, a jego obecna cena to ponad 35 000 dolarów. Aukcja potrwa jeszcze dwa dni, a ta kwota z pewnością wzrośnie.