Ioniq 6 i 7 w drodze, Hyundai potwierdza specyfikacje modeli

Hyundai rozszerza gamę elektrycznych modeli. Ioniq 6 i 7 trafią na rynek w przyszłym roku i za trzy lata. Znamy też dane techniczne sedana i SUV-a.

Ioniq 5 powinien pojawić się na europejskich drogach już niedługo. Znamy przecież już wszystkie detale oraz polskie ceny. Wersja amerykańska będzie opóźniona. Ale to właśnie przy okazji jej prezentacji Hyundai potwierdził i ujawnił wstępne specyfikacje dwóch kolejnych modeli: Ioniq 6 i Ioniq 7. To odpowiednio sedan i SUV, które uzupełnią gamę elektrycznych aut z Korei.

Ioniq 6, czyli Sonata

Tak mniej więcej. Według założeń Ioniq 6 ma być po "piątce" drugim najlepiej sprzedającym się modelem (zapewne w USA, u nas sedanów nikt nie lubi). Będzie to samochód klasy średniej, właśnie wielkości Sonaty. Wizualnie będzie rozwinięciem koncepcyjnego Hyundaia Prophecy. Samochód skorzysta z przygotowanej przy okazji Ioniqa 5 płyty podłogowej eGMP. "Szóstka" będzie więc bezpośrednim następcą oryginalnego, dostępnego do tej pory w trzech odmianach Hyundaia Ioniq.

Ioniq 6

Ioniq 6 będzie miał baterię o pojemności 73 kWh i dwa zestawy napędowe do wyboru. Pierwszy to 218-konny pojedynczy silnik. Drugi to wersja dwusilnikowa (a więc AWD) o mocy 313 KM. Zasięg Ioniqa 6 określono na mniej więcej 483 km (300 mil).

Samochód pojawi się w 2022 roku, ale raczej pod jego koniec.

Ioniq 7 będzie SUV-em i to dużym

Druga nowość, to mający zadebiutować w 2024 roku SUV z numerem siedem. O dziwo nie będzie to nic kompaktowego w rozmiarze. Ioniq 7 będzie "zorientowany na rodzinę" i będzie dysponował trzema rzędami  siedzeń. Będzie odpowiednikiem dostępnego na amerykańskim rynku  modelu Palisade. Klienci dostaną wybór pomiędzy wersjami sześcio- oraz siedmioosobową.

Hyundai zapowiedział, że napęd 4x4 będzie opcjonalny, ale jednocześnie informuje wyłącznie tylko o dwusilnikowej wersji o mocy 313 KM. W "siódemce" bateria ma być większa niż w sedanie. Ioniq 7 będzie miał zestaw akumulatorów o pojemności 100 kWh. Tutaj zasięg również ma wynieść co najmniej 300 mil, czyli 483 km.

Hyundai zakłada, że Ioniq 7 będzie odgrywał kluczową rolę w nowopowstającym segmencie elektrycznych SUV-ów. Koreańczycy zauważają, że elektryfikacja póki co obejmuje samochody małe, ale ludzie "chcą SUV-ów", więc w którymś momencie ich elektryczne wersje będą musiały przejąć rynek.