Produkcyjna Izera? Nie, to Smart #3. Wygląda jakoś znajomo

Jak już wiemy nasza narodowa Izera powstanie na platformie firmy Geely. Dokładnie w dzień podpisania umowy z Chińczykami, do sieci wyciekł Smart #3, czyli kompaktowy model tej chińsko-europejskiej marki. Czy warto więc połączyć kropki?

W ubiegłym tygodniu dokonała się rzecz, której szczerze mówiąc nie oczekiwaliśmy. EMP ogłosiło dostawcę platformy, na której powstanie nasza polska Izera. Został nim koncern Geely, a wybrano konstrukcję SEA. To ciekawa płyta podłogowa, stosowana już w kilku samochodach, w tym w "naszym" wydaniu w Smarcie #1. Teraz do tego auta dołączy jego większy kuzyn - Smart #3. W sieci pojawiły się zdjęcia prezentujące to auto w pełnej krasie.

To co, łączymy kropki?

Izera wykorzysta wiele podzespołów z grupy Geely

Platforma SEA to tylko część większej układanki. Geely dostarczy również wiele modułów sterujących, a tak naprawdę polska strona jedynie ubierze to wszystko w gotowe nadwozie.

Smart #3 Izera Geely

Wiemy, że nie będzie to hatchback. Auto, które pokazano blisko dwa lata temu, zostało odstawione na boczny tor. Biały kompaktowy SUV także nie jest brany pod uwagę, gdyż Izera ma inaczej podejść do stylistyki auta.

Izera niczym Smart #3? To może być zasługa Geely

Wyobraźcie to sobie - nieco wyższe nadwozie, kilka dokładek zderzaka, zmodyfikowana stylistyka, ale całość zachowująca zbliżoną koncepcję. Wszystko tworzy spójną całość i pasuje do koncepcji rysowanej przez Electromobility Poland.

Czy tak się stanie - to pokaże czas. Pewne jest jednak jedno: Izera faktycznie zdaje się ruszać z miejsca, choć z optymizmem warto się wstrzymać.

Przypomnijmy - to nie będzie tanie auto. Wszystko wskazuje na to, że cena poniżej 150 000 złotych jest odległym marzeniem. Do tego wciąż nie wbito pierwszej łopaty pod budowę fabryki, ani też nie pokazano finalnej stylistyki aut. A produkcja ma ruszyć, teoretycznie, za niecałe trzy lata.

W rozkładzie jazdy robi się więc ciasno. Trudno powiedzieć, czy Izera dzięki Geely nabierze rozpędu, czy też cały ten projekt otworzy jedynie drzwi Chińczykom do zdobycia kolejnego rynku w Europie.

Smart #3 najprawdopodobniej nie trafi do Europy

Dla Starego Kontynentu przygotowano model #1. To crossover z pogranicza segmentu B i C. Model #3 to już większe auto, które nie było wskazywane w pierwotnym planie rysowanym przez Geely i Mercedesa. To może jednak ulec zmianie - w końcu mówimy o bardzo chłonnym segmencie, gdzie jest miejsce na kolejne atrakcyjne auta.