Jeep Grand Cherokee 2026: nowy silnik, lepszy wygląd. My popatrzymy na niego przez monitor

Jeep Grand Cherokee, jeden z najważniejszych modeli tej marki, właśnie zyskał odświeżone wcielenie. Największą nowością jest debiut jednostki Hurricane 4 Turbo, ale to nie wszystko, co pojawiło się w tym samochodzie.

  • Jeep Grand Cherokee przeszedł lifting
  • Odświeżona wersja zyskała drobne zmiany wizualne
  • Pod maską debiutuje nowy silniki Hurricane 4 Turbo

Jeep Grand Cherokee pożegnał się z Europą, co nikogo nie powinno dziwić. Amerykański SUV był bardzo drogi, a oferowano go wyłącznie z dwulitrową benzyną połączoną z hybrydą plug-in. Na tle konkurencji brakowało więc argumentów zachęcających do wyboru tego samochodu.

W USA Grand Cherokee ma się jednak całkiem nieźle i właśnie zyskuje szereg zmian. Co prawda silnik V8 nie powrócił pod maskę, ale za to dostaliśmy nową jednostkę 2.0, która będzie fundamentem oferty modeli na platformie STLA Large.

Jeep Grand Cherokee przypudrował nos. Jest lepiej

Z przodu pojawiły się nowe światła i zmodyfikowany grill, a także inne zderzaki. To samo tyczy się pasa tylnego, który dyskretnie poprawiono. Pojawiły się też nowe wzory felg i świeże kolory lakierów.

We wnętrzu także nie brakuje nowości. Jeep postawił na większy ekran multimediów (12,3 cala), który zastąpił dotychczasowe dwa mniejsze wyświetlacze. Poprawiono też wykończenie wybranych elementów (są lepsze materiały z nowymi wzorami) i dodano nowy wybierak kierunku jazdy.

Jeep Grand CHerokee 2026

Gamę dostępnych wariantów ograniczono do wersji Laredo, Limited, i Summit, a wariant 4XE (czyli znana hybryda plug-in) dodatkowo występuje w wersji Trailhawk. Nie ma tam za to wersji Laredo.

Silnik Hurricane 4 Turbo uzupełnia ofertę

To jednostka, którą już dokładnie opisaliśmy w osobnym tekście. To dwulitrowa czterocylindrowa jednostka, która generuje 337 KM i 450 Nm momentu obrotowego. Cechuje się niższym zużyciem paliwa, lepszą dynamiką i wyższą kulturą pracy.

Poza tym w gamie pozostaje 3,6-litrowe V6 Pentastar, a także hybryda plug-in, która korzysta (jeszcze) ze starszego silnika 2.0. Akumulator ma tutaj ponad 17 kWh pojemności, a moc sięga 380 KM.

Jeep Grand Cherokee raczej nie powróci już do Europy, choć szansę może dać nowa hybryda/hybryda plug-in. Póki co jednak ta marka skupia się na poprawie wyników sprzedaży tego SUV-a w USA, gdzie stracił grunt i zaczął przegrywać z konkurencją.