Jeep Recon 2026. Chce być jak Wrangler, ma napęd elektryczny. Kto się skusi?
Na rynek wjeżdża Jeep Recon 2026 - kontrowersyjna terenówka z USA, która ma dość nietypowy napęd.
Przed Wami terenówka, która do setki rozpędza się w 3,7 sekundy. Można w niej zdemontować drzwi (niczym w Jeepie Wranglerze i w Fordzie Bronco), a do tego wygląda bardzo ciekawie. Haczykiem w tej opowieści jest napęd. Jeep Recon 2026 to w pełni elektryczny model amerykańskiej marki. Czy uda mu się odnieść sukces z takim napędem?
Jeep Recon 2026: STLA Large, akumulator 100,5 kWh, ogromna moc
Recon korzysta z platformy STLA Large i w dużej mierze dzieli architekturę napędu z Dodge'm Chargerem Daytona oraz Jeepem Wagoneeren S. Bateria o pojemności 100,5 kWh zapewnia do 402 kilometrów zasięgu. Łączna moc sięga zaś blisko 660 KM. Napęd 4x4 z "reduktorem" ma zapewniać sprawność w terenie, którą potwierdza oznaczenie Trail Rated.
Tylny silnik współpracuje z przekładnią z przełożeniem 15:1 i blokadą dyferencjału, natomiast przednia jednostka ma przekładnię z przełożeniem 11:1 i otwarty dyferencjał. Wersja Moab korzysta z systemu Selec Terrain z pięcioma trybami jazdy.
To samochód, który w terenie ma radzić sobie doskonale
W najbardziej terenowej wersji Moab znajdziemy standardowo 33 calowe koła, a sam samochód ma 23,1 cm prześwitu. Kąt natarcia to 33,8 stopnia, natomiast zejścia 33,1 stopnia, co daje wyniki bardzo zbliżone do Wranglera. Kąt rampowy wynosi zaś 23,3 stopnia. W terenie jazdę ułatwi także specjalny system, który ułatwia właściwe dozowanie mocy.
Jeep Recon 2026 jest o 12,7 cm dłuższy niż czterodrzwiowy Wrangler, ale jednocześnie ma o 15,2 cm krótszy rozstaw osi. Masa własna Recona to aż 2771 kg.
Stylistyka Jeepa Recona 2026 jest bardzo kanciasta i przywodzi nieco na myśl to, co oferuje Ford Bronco. Jest tutaj charakterystyczny grill (podświetlany), prostokątne lampy z przodu i z tyłu, oraz bardzo pudełkowata linia nadwozia.
Są tutaj takżę rozwiązania znane z Wranglera. W Reconie można zdejmować drzwi i szyby tylne. Standardowo w ofercie jest dach panoramiczny, a na liście opcji znajdziemy system Sky One Touch Power Top, który pozwala otwierać przestrzeń nad głową jednym przyciskiem.
Przestrzeń bagażowa oferuje od 600 do 1866 litrów po złożeniu drugiego rzędu, a przedni bagażnik o pojemności 85 litrów mieści standardową walizkę kabinową.
Co znajdziemy w kabinie?
Kabina Jeepa Recona 2026 korzysta z dwóch dużych ekranów. Zestaw wskaźników ma 12,3 cala, natomiast ekran centralny Uconnect 5 ma 14,5 cala przekątnej. Jeep pożegnał fizyczne przełączniki klimatyzacji, stawiając na dużo bardziej "cyfrową" obsługę. W standardzie znajdziemy też nagłośnienie Alpine.
Kiedy Jeep Recon trafi na rynek i czy zobaczymy go w Europie?
Jeep rozpocznie produkcję Recona 2026 w meksykańskiej fabryce Toluca na początku przyszłego roku. Początkowo sprzedaż ruszy w USA i w Kanadzie. Europa niestety raczej nie pojawi się na liście tej marki - choć elektryczny samochód mógłby tutaj pojawić się bez większych problemów.
Amerykańska marka ma jednak spore wątpliwości, czy Recon przyjmie się nawet w USA. Można więc spodziewać się, że niebawem pojawi się też spalinowa wersja tego samochodu - tym bardziej, że platforma STLA Large umożliwia zainstalowanie tutaj solidnych jednostek napędowych z rodziny Hurricane.


