KIA EV3 Concept. Tak będzie wyglądać kompaktowy "elektryk" z Korei
Jesteśmy tego niemal pewni. KIA EV3 Concept to póki co prototyp, ale jest duża szansa, że w tej formie trafi do produkcji. Oby również w takiej specyfikacji.
KIA EV3 Concept to pierwszy z modeli, który został dziś pokazany. Wszystkie trzy prototypy wskazują kierunek, w jakim będą zmierzać elektryczne modele koncernu. Kierunek, którego stylistykę zapoczątkowała fenomenalna EV9 oraz mniejsze EV5. Przyjrzyjmy się więc najmniejszemu modelowi. Bo poza estetyką liczą się też możliwości.
KIA EV3 Concept to kompakt. Nie jest SUV-em!
No dobrze, wizualnie trochę jest "podniesiona", ale nie na tyle, aby nazwać ją crossoverem. Przynajmniej na tyle, na ile widzimy ją na pierwszych grafikach. Bo w marketingowym przekazie to jest crossover.
Tak czy inaczej, wygląda naprawdę nieźle, czerpiąc z pomysłów znanych z większych modeli. Dużo kantów, dużo futuryzmu, wąskie lampy zarówno z przodu, jak i z tyłu, "rozlewające się" w pionie i poziomie. Do tego bardzo oryginalne felgi, które wyglądają jak złożone z kilku czarnobiałych pikseli.
Do tego minimalistyczny kokpit, który również wygląda, jakby po niewielkich zmianach miał trafić do seryjnego modelu. Dwa ekrany, "sześciokątna" kierownica - znamy to już. Fotele, podłokietnik i schowek pod nim wyglądają jakby unosiły się w powietrzu, wizualnie powiększając przestrzeń.
Do tego, konsola środkowa nie została stworzona. Sama "urosła". Materiały, z których ją wykonano, to Mycelium, struktura podobna do korzenia, która jest... grzybem. Ma spore możliwości i można spowodować jej wzrost w dowolnym kształcie. Póki co to wstępna faza rozwoju, ale Koreańczycy pracują nad tym, aby zmodernizować produkcję i trwałość oraz rozpowszechnić użycie tego materiału jako zastępstwa dla tworzyw sztucznych.
Weź sobie coś elektrycznego i naładuj po drodze
Dodatkowo, KIA EV3 Concept ma miejsce na elektryczną hulajnogę albo rower. Fotel z tyłu może się złożyć, odsłaniając gniazdo ładowania V2L, które może posłużyć do naładowania mniejszego środka transportu. Taka Honda City i Motocompo naszych czasów. Ze wszystkich trzech konceptów, które dziś zobaczymy, tylko EV3 ma taką opcję. Ciekawe.
Niestety, przynajmniej póki co nie ma szans na dopasowany koreański sprzęt. Ani KIA, ani Hyundai nie mają nic takiego w ofercie.
Póki co ani słowa na temat dwóch rzeczy. Pierwsza - technologia i platforma, na której będzie bazować KIA EV3. Po drugie... co z elektrycznym Niro, które zadebiutowało niedawno. EV3 zajmuje właśnie jego miejsce.