KIA EV6 już dostępna w Polsce, od 179 900 zł - CENNIK

KIA EV6 jest już dostępna do zamówienia w Polsce. Nowoczesny i spory samochód elektryczny wyceniony został wysoko, na minimum 179 900 zł.

Nie ukrywam, że bardzo czekam na możliwość przejechania się tym modelem. KIA e-Niro i e-Soul to jedne z najbardziej wydajnych i "normalnych" samochodów elektrycznych na rynku, a KIA EV6 dorzuca do tego jeszcze więcej mocy, zasięgu i technologii. Trzeba jednak przyznać, że cenowo startuje niemalże tam, gdzie ww. modele kończą swoje cenniki.

Trochę mnie to nie dziwi, bo EV6, mimo bycia hatchbackiem, pod względem przestronności plasować się będzie raczej w klasie średniej. 4,7 metra długości, 2,9 metra rozstawu osi, ponad 500 litrów bagażników - to już parametry niemalże jak Ford Mustang Mach-E.

Bogate wyposażenie

Do tego całkiem bogate wyposażenie. Samochód startuje od 179 900 zł. W tej cenie otrzymamy model z mniejszą baterią (58 kWh), 170-konnym silnikiem i napędem na tylną oś. Dysponuje ok. 400 km zasięgu i ma całkiem niezłe osiągi. Bazowa odmiana ma już całkiem bogate wyposażenie. System multimedialny z nawigacją i interfejsami, duże ekrany (jak ktoś lubi), światła LED z przodu i z tyłu, kamerę cofania (i czujniki przód/tył), a także aktywny tempomat, asystenta pasa ruchu, jazdy po autostradzie, czy system czytania znaków drogowych. Jest też dostęp bezkluczykowy oraz skórzano-materiałowa tapicerka oraz duże koła.

Wersja EV6 Plus jest droższa o około 15 000 zł i dorzuca ogrzewaną kierownicę oraz fotele. Te ostatnie są też skórzane (ze skóry wegańskiej) i elektrycznie sterowane (z pamięcią). Ma też bardziej zaawansowane systemy bezpieczeństwa (automatyczna zmiana pasa ruchu na autostradzie, asystent martwego pola), dwudziestocalowe felgi (zamiast 19") i ładowarkę indukcyjną.

W topowej (dla zwykłych silników) wersji GT Line dostaniemy m.in. adaptacyjne światła LED, inną stylizację nadwozia, wentylację foteli, ogrzewaną tylną kanapę, wyświetlacz typu HUD. Jest też audio firmy  Meridian.

Tutaj warto wziąć jednak mocniejszy silnik i większą baterię. Ta ostatnia ma w EV6 77,4 kWh (netto) i pozwala na przejechanie od 400 do 510 km, w zależności od wybranej wersji silnikowej. Mocniejsze jednostki mają 228 KM (RWD), 325 KM (AWD), lub... 585 KM w wersji GT.

KIA EV6 - CENNIK

EV6 cennik Kia EV6

Warto zwrócić uwagę na EV6 w wersji GT. Co prawda na samochód trzeba poczekać półtora roku (pierwsze dostawcy w czwartym kwartale 2022), ale tutaj mamy naprawdę ciekawą ofertę. Kosztuje 281 900 zł, a dostajemy 585-konny model, który rozpędza się do 100 km/h w 3,5 sekundy i ma topowe wyposażenie (m. in. pompę ciepła, która w pozostałych odmianach jest za dopłatą 4 500 zł). To cena ewidentnie wymierzona w Teslę Model 3, która w odmianie Performance kosztuje od 269 900 zł. Z rozszerzonym autopilotem, który umie parkować i zmieniać pas na autostradzie - 289 490 zł.

Nie jest tanio, ale KIA EV6 kusi wyposażeniem i nowoczesnością. Sensowna wydaje się wersja EV6 Plus z mocniejszą baterią i silnikiem. Wyceniono ją na 215 400 zł + pewnie z kilkoma dodatkami, sięgnie ok. 230 000 zł.