KIA Niro Plus podbije serca taksówkarzy. Koreańczycy strzelili w dziesiątkę
Weź ceniony przez przewoźników model, podrasuj go, sprzedawaj określonej grupie odbiorców. Przepis na sukces? KIA Niro Plus powstała dla taksówkarzy i przewozów osób, co zdaje się być idealną koncepcją.
Od lat uważam, że auta zaprojektowane od podstaw z myślą o przewozach osób są najlepszym wyborem na auto do przewozu osób. Brytyjskie "hackney carriages", czyli kultowe czarne taksówki mają wiele zalet (i kilka wad), ale stanowią jedną z najciekawszych propozycji. Do walki o firmy przewozowe staje teraz także KIA Niro Plus, czyli specjalna wersja tego auta.
Czym się wyróżnia? Wbrew pozorom wieloma cechami. Przede wszystkim mówimy o poprzedniej generacji, gruntownie zmodyfikowanej celem uzyskania możliwie największej przestrzeni.
KIA Niro Plus jest dłuższa, wyższa i oferuje zapas przestrzeni na tylnej kanapie
Koreańczycy zrobili to w bardzo prosty sposób. Rozstaw osi został zwiększony o 10 milimetrów. Ten jeden centymetr pozwolił na przesunięcie kanapy i drzwi. Linia dachu została z kolei podniesiona o 80 mm. Tym samym siadając z tyłu możemy liczyć na naprawdę przyjemne warunki podróżowania.
Jednocześnie KIA skupiła się na szeregu drobnych poprawek. Na przykład fotele przednie są cieńsze, tak aby wygospodarować dodatkowe centymetry. Przy okazji mają zachować odpowiedni komfort dla kierowcy - cały dzień pracy za kierownicą nie powinien być tutaj żadnym problemem.
KIA Niro Plus trafi też do klientów indywidualnych. Nas jednak najbardziej intryguje wersja dla taksówkarzy. Dlaczego? Otóż ze względu na szereg rozwiązań, które ułatwią użytkowanie takiego pojazdu.
Ten model zyska specjalny system multimedialny, który połączy cechy taksometru, systemu przyjmowania zleceń i tachografu mierzącego czas pracy kierowcy.
KIA Niro Plus 2023 jest oczywiście elektrykiem
Duży zasięg oferowany przez baterię o pojemności 64 kWh w zupełności wystarczy do codziennej miejskiej eksploatacji. W razie potrzeby do akcji wkracza zaś funkcja szybkiego ładowania, pozwalająca na ekspresowe doładowanie akumulatora.
Koreańczycy szykują całą gamę pojazdów sprawdzających się w "nowej mobilności"
Już w 2025 roku powinniśmy poznać następcę Niro Plus, czyli auto od podstaw projektowane jako taksówkę. KIA i Hyundai pracują także nad pojazdami do carsharingu oraz unikalnymi samochodami użytkowymi.
Gama takich modeli konsekwentnie będzie wdrażana na kolejnych rynkach. Póki co KIA Niro Plus 2023 do sprzedaży trafi w Korei Południowej, Australii i w innych wybranych krajach.
Ta koncepcja może być strzałem w dziesiątkę. Już teraz wiele firm przewozowych w Europie korzysta z Kii e-Niro. Na przykład 90% aut z firmy Bolt w Londynie to właśnie elektryczne Kie.