KIA Rio po liftingu została wyceniona. Poznajcie kompletny cennik
Odświeżona KIA Rio wjeżdża do polskich salonów. Najtańszy wariant tego koreańskiego modelu wyceniono na 51 490 zł, a w standardzie otrzymujemy dobre wyposażenie.
KIA Rio przeszła pierwszy duży lifting. Nie oznacza on jednak rewolucyjnych zmian wizualnych, a raczej delikatne poprawki w wyposażeniu. Pod maską pojawił się tez nowy silnik 1.0 T-GDI o mocy 100 i 120 KM.
Nowy model różni się atrapą chłodnicy oraz delikatnie przestylizowanymi zderzakami. Dorzucono również dwa nowe odcienie lakierów: szarość Perennial i niebieski Sporty.
W kabinie przede wszystkim debiutują nowe plastiki, bliższe jakościowo do tych z Ceeda. Znajdziemy także nowe multimedia (z ekranem do 8 cali, obsługą dwóch telefonów przez bluetooth i bezprzewodowym Apple CarPlay) i komputer pokładowy z ekranem 4,2-cala.
KIA Rio - nowe technologie
Podstawowym silnikiem w tym modelu pozostaje jednostka 1.2 84 KM. Półkę wyżej stoi silnik 1.0 T-GDI. To całkowicie odświeżona wersja tej konstrukcji, wykorzystująca już technologię Smartstream. Tutaj dostaniemy wariant 100 i 120-konny. Dostaniemy tutaj 6-biegową manualną skrzynię lub 7-biegowy automat DCT. Co ciekawe pojawi się też przekładnia iMT, czyli manualna konstrukcja, która może automatycznie "wysprzęglić" auto do trybu żeglowania, bez fizycznego przerzucania lewarek w pozycję neutralną.
Ile kosztuje KIA Rio?
Najtańszy wariant wyceniono na 51 490 zł. Topowa wersja kosztuje z kolei 86 990 zł. Cennik prezentuje się następująco.
SILNIK/WERSJA | M | L | GT-LINE |
1.2 84 KM MT5 | 51 490 zł | 60 990 zł | 72 490 zł |
1.0 T-GDI 100 KM MT6 | 55 490 zł | 64 990 zł | 76 490 zł |
1.0 T-GDI 100 KM 7DCT | 61 490 zl | 70 990 zł | 82 490 zł |
1.0 T-GDI 120 KM iMT6 | 59 990 zł | 69 490 zł | 80 990 zł |
1.0 T-GDI 120 KM 7DCT | - | 75 490 zł | 86 990 zł |
Co oferuje KIA Rio w bazowej wersji M?
Znajdziemy tutaj klimatyzację manualną, radio z Bluetooth i 6-głośnikami, ESC, elektrycznie sterowane szyby czy 6 poduszek powietrznych.
Stojąca półkę wyżej odmiana L oferuje dodatkowo światła projekcyjne w technologii LED, klimatyzację automatyczną, system multimedialny z 8-calowym ekranem, podłokietnik, czujniki parkowania i elektrycznie sterowane tylne szyby.
Topowy wariant GT-Line uzupełnia to wszystko nieco bardziej sportową stylistyką, bezkluczykowym dostępem, funkcją doświetlania zakrętów, pakietem zimowym oraz elektrochromatycznym lusterkiem wstecznym.
Warto też dodać, że multimedia w wersji GT-Line obsługują aplikację UVO Connect. Oznacza to, że można sparować samochód ze smartfonem, aby mieć stały podgląd na stan pojazdu oraz sterować częścią funkcji w zdalny sposób.