KIA Sorento (2020) zaprezentowana. Koreańczycy wciąż kryją szczegóły

Nowa KIA Sorento (2020) po szeregu wycieków została pokazana oficjalnie. Producent wciąż nie chce się jednak podzielić najważniejszymi detalami.

Samochody, które docierają do nas z Korei, mają problem z zachowaniem anonimowości przed premierą. KIA Sorento (2020) kilkukrotnie pozowała przed obiektywem fotografów, aż w końcu Koreańczycy postanowili pokazać ją oficjalnie. Co o niej wiemy?

KIA Sorento (2020) - nowa generacja, nowe geny

Najnowsze wcielenie tego SUV-a wyróżnia się wyjątkowo ciekawą stylistyką. Samochód zyskał dużo bardziej "pudełkowatą" linię, która podkreśla jego masywność i wielkość. Jednocześnie w bryłę wpleciono elementy z innych aut Kii. Najlepszym przykładem jest ukształtowanie szyb bocznych, z charakterystyczną "płetwą rekina", znaną z Kii Proceed.

Całe auto zdaje się być nieco bardziej amerykańskie w swojej aparycji. W ten sposób Koreańczycy nawiązali do innych SUV-ów, których w Europie nie uświadczymy. Mowa tutaj o modelu Mohave czy Telluride.

Wnętrze Kii Sorento stało się masywniejsze i efektowniejsze wizualnie. Nowością są tutaj cyfrowe zegary, korzystające z ekranu o przekątnej 12,3-cala. Nowy ekran systemu multimedialnego ma z kolei 10,25-cala. Całość tworzy starannie zabudowaną kompozycję, dobrze pasującą do charakteru tego samochodu.

KIA Sorento (2020) - dane techniczne

Koreańczycy nie dzielą się jeszcze szczegółowymi informacjami. Te zostawiają jako przysłowiową wisienkę na torcie - a to oznacza, że poznamy je bliżej targów w Genewie. Wiemy, że Sorento bazuje na nowej platformie, którą dzieli z Hyundaiem Santa Fe. Oznacza to  nadwozie mierzące około 4,8 metra długości, mieszczące komfortowo 5 pasażerów. Trudno powiedzieć, czy w Kii dostępna będzie opcja 7-osobowa, ale nie można tego wykluczyć.

Pod maską znajdą się z pewnością dwa silniki wysokoprężne. Mowa tutaj o konstrukcji 2.0 i 2.2, oferujących od 150 do 200 KM. W zależności od wariantu oferowana tutaj będzie skrzynia manualna lub 8-biegowy automat.

Gamę na pewno zasilą także hybrydy plug-in. Mówi się tutaj o nowej konstrukcji, która połączy silnik 1.6 T-GDI i jednostki elektryczne. Nic o niej jeszcze nie wiadomo, ale zakładam, że wariant ten generować będzie ponad 200 KM.

KIA Sorento oficjalnie ujrzy światło dzienne 3 marca podczas targów w Genewie. Będzie to główna gwiazda stoiska tej marki.