Koniec RWD w AMG? Nowe modele będą wyłącznie AWD

Od 2021 roku wszystkie modele Mercedes-AMG mają ulec jakiejś elektryfikacji. To raz. A dwa, że może zniknąć opcja napędu tylko na tylną oś. I to wszystko "wasza wina".

Szef Mercedes-AMG, Tobias Moers, udzielił ostatnio wywiadu magazynowi Autocar, w którym wypowiedział się co do przyszłości samochodów z Affalterbach.

Poza ty elektryfikacją gamy, okazuje się, że będziemy musieli pożegnać napęd na tylne koła. Po prostu... nie kupowaliśmy zbyt często takich samochodów. Klienci zadecydowali portfelami i zapytaniami o AWD. Nawet w przypadku sportowych samochodów, tylny napęd przestał być pierwszym wyborem dla klientów, Kiedy wprowadzono w modelu E63 (W212) możliwość wyboru, 90% klientów kupowało wersję z napędem 4Matic. Obecnie dostępny jest napęd 4Matic+ z trybem "Drift Mode", więc Moers uważa, że wszystko jest w porządku.

I jeśli zastanawiacie się, co będzie z AMG GT - też będzie AWD. Po prostu przy takim wyborze klientów, przestaje się opłacać opracowywanie i rozwój konstrukcji tylnonapędowych, zwłaszcza, że i tak sprzedaż byłaby na niewielkim poziomie.
Przy okazji Moers potwierdził koniec V12, zwłaszcza w AMG. Możliwe, że pojawią się one w następnej generacji Maybacha klasy S, ale na pewno nie w modelach Mercedes-AMG. Poddał też w wątpliwość, czy utrzyma się w V8 w mniejszych modelach, np. ... C63.