Lamborghini Temerario zgubiło hybrydę. W motorsporcie nie zawsze się przydaje
Lamborghini Temerario debiutuje w nowym wyczynowym wydaniu, tym razem z dopiskiem Super Trofeo. To wyścigowa wersja dla serii prowadzonej przez markę.
Lamborghini Temerario jeszcze oficjalnie nie wyjechało na drogi, ale niebawem pierwsze auta dotrą do klientów. Jednocześnie w Sant'Agata Bolognese trwają prace nad wyścigowymi wersjami tego samochodu. To kluczowa część układanki marki. Huracan opuścił rynek, a wraz z nim skończył się czas modelu GT3, bazującego na tym samochodzie. Następca jest już jednak gotowy - i oczywiście bazuje na nowym Lamborghini Temerario.
Tym samym żegnamy się z cudownym brzmieniem V10-ki, gdyż jej miejsce zajmuje silnik V8. W wyścigowej wersji zachowa wiele cech drogowego wariantu, ale znika z niego system hybrydowy.
Lamborghini Temerario Super Trofeo jest mocniejsze od wersji GT3
Choć te auta dzielą ze sobą wiele podzespołów, to seria Super Trofeo ma mniej ograniczeń. Tym samym włoska marka może pozwolić sobie na więcej wolności w dostrajaniu silnika - i wycisnęła z niego 650 KM. Moc trafia na tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej sekwencyjnej skrzyni biegów.
Wydech dostarczyła firma Capristo, a specjalne filtry powietrza opracowało BMC. Pomimo klatki bezpieczeństwa i szeregu wzmocnień, wersja Super Trofeo waży około 1300 kilogramów. Masę obniża oczywiście brak systemu hybrydowego, w tym ciężkiej baterii.
Wariant Super Trofeo ma też nieco inną aerodynamikę, niż wersja GT3. Tutaj również zmiany wynikają z innych regulacji. Kierowcy mają także do dyspozycji 12-stopniową kontrolę trakcji, co z pewnością docenią podczas deszczowych sesji i wyścigów.
W przyszłości ten wariant może być punktem wyjścia dla wyczynowej drogowej wersji
Tak było pod koniec produkcji Huracana, kiedy to na rynek trafił model STO. Istnieje spora szansa, że w przypadku Temerario Włosi zdecydują się na taką wersję nieco wcześniej. Powód jest prosty: Ferrari 296 wysoko zawiesiło poprzeczkę, a wersja Speciale czerpie z wyczynowych wariantów. W Sant'Agata nikt nie będzie zwlekać z przygotowaniem odpowiedzi, która ucieszy najbardziej wymagających klientów marki.
Cena wersji Super Trofeo nie jest jeszcze znana. Włosi zapewniają pełną opiekę nad samochodem, także w trakcie wyścigów. Jest to więc ciekawa forma na rozwój w motorsporcie, o ile oczywiście siedzicie na wiaderku złota...


