Lexus LBX Morizo RR trafił do sprzedaży. Ma 300 KM, manual i nie dostaniesz go bez odrobiny szczęścia
Tego się nie spodziewaliśmy. Lexus LBX Morizo RR jednak trafi do sprzedaży. I będzie bardzo poszukiwanym kąskiem, bo 300-konny "hot-SUV" będzie wyjątkowo rzadkim autem.
Koncern Toyoty zaczął nas przyzwyczajać do dobrego. Czyli do pozornie bezsensownych w naszych czasach, ale cudownie "petrolheadowych" samochodów, które trafiają na rynek. Od GT86, aż po najnowszego GR Yarisa. Teraz do tej grupy dołącza Lexus LBX Morizo RR, czyli samochód, który powstał początkowo wyłącznie jako "pokazówka". Jest tu wszystko - 300-konny silnik z GR-Corolli, skrzynia manualna (albo automat z najnowszego wcielenia Yarisa) oraz aura wyjątkowości, gdyż samochód powstanie w niewielkiej liczbie egzemplarzy.
Lexus LBX Morizo RR tylko dla wybranych szczęśliwców
Niestety, od razu informujemy, że Morizo RR trafi tylko na japoński rynek. Dodatkowo, Lexus planuje wypuszczenie wyłącznie 100 sztuk tego samochodu. Będą one dostępne dla chętnych tylko w pewnego rodzaju loterii. Samochody zostaną sprzedane wybranym chętnym, którzy złożą zamówienie.
Przejdźmy jednak do auta. Lexus LBX to stylowy crossover bazujący na Yarisie Cross. W odmianie Morizo RR więcej ma jednak z GR Yarisa oraz GR Corolli.
Jego sercem jest jednostka G16E-GTS, trzycylindrowy silnik turbo o pojemności 1.6. W tym przypadku ma 300 KM, tylko co w sportowej odmianie Corolli. Do tego ma 400 Nm momentu obrotowego.
Ciekawe jest, że można wybrać, tak jak w Yarisie, jedną z dwóch skrzyń biegów. Klienci mogą zdecydować się na genialny ośmiobiegowy automat, albo poprawioną, sześciobiegową skrzynię manualną. Lexus LBX Morizo RR przyspiesza do 100 km/h w 5,2 sekundy, nie wiadomo jednak z którą skrzynią. W testach wychodzi jednak, że Yaris ma identyczne czasy niezależnie od przekładni. Ten sportowy crossover waży przy tym "na gotowo" 1440 kg z ręczną skrzynią, lub 30 kg więcejw przypadku automatu.
Oczywiście Lexus również ma dostosowany do szybkiej jazdy napęd na obie osie oraz odpowiednie modyfikacje zawieszenia. LBX Morizo RR jest 1,5 cm szerszy od seryjnego, a zawieszenie jest o 10 mm niższe niż w standardowym modelu.
Lexus LBX Morizo RR w Japonii wyceniony jest na 6,5 miliona jenów, czyli ok. 165 000 zł. Jest też dostępna wersja "Bespoke Build", ze specjalnymi możliwościami personalizacji - ta jest droższa o 700 000 jenów, czyli blisko 18 000 zł.
No cóż, gratulujemy szczęśliwcom.