Lexus LX 570 J201 Concept - Pożyczcie mi go na urlop!

Lexus LX 570 J201 Concept, pokazany przez Expedition Overland wygląda na idealny wóz, jeśli Wasz cel urlopowy jest bardzo daleko i nie lata tam żadna linia.

Przyznam szczerze, że nie jestem wielkim fanem off-roadu, choć doceniam zabawę przy nim. Zdecydowanie jednak wolę inne klimaty niż spędzanie pół dnia w błocie, żeby przejechać kilka metrów. Jestem jednak fanem podróży, a Lexus LX 570 J201 od Expedition Overland wygląda na takiego, co dowiezie wszędzie i to w dobrych warunkach. W końcu linie lotnicze mają obecnie kiepski czas.

Bazą dla modyfikacji jest Lexus LX 570. Ten niedostępny w Europie model to po prostu lepiej wykończona i lepiej wyposażona Toyota Land Cruiser V8. Tutaj z silnikiem 5,7 litra (389 KM), do którego jeszcze wrócimy.

Lexus LX 570 J201

Modyfikacje

W ramach przygotowania do pokonania dowolnej odległości, na Lexusie znalazły się nowe zderzaki, osłony i snorkel, pozwalający na jazdę w wodzie, lub ostrym zapyleniu. Są też osłony podwozia, skrzyni biegów, przekładni i zbiornika paliwa. Z przodu mamy solidne panele LED, które pozwolą znacznie lepiej widzieć w nocy. Na dachu pojawił się solidny bagażnik z drabiną, która ułatwia dostęp.

Przyda się, bo podwozie podniesiono dzięki zestawowi od firmy Icon Vehicle Dynamics. To gruntownie przebudowany układ z regulacją. Standardowo Lexus LX 570 J201 jest od "cywila" wyższy o 51 mm z przodu i 25 mm z tyłu. Docelowo, można tę wielką krowę podnieść o 4,8 cala z przodu (12,2 cm) i 4,1 cala przy tylnej osi (10,4 cm).

Podniesiony Lexus stoi na 17-calowych obręczach i terenowych oponach General Grabber X3 (średnica 33 cale). Żadna droga nie będzie zbyt wyboista. W razie czego, zatrzymać pomogą się hamulce StopTech. W terenie pomoże nie tylko wyciągarka, ale i zmienione dyferencjały z blokadami.

Lexus LX 570 J201

Na samochodzie z tyłu znalazło się mocowanie na koło zapasowe oraz dwa pięciogalonowe (ok 20 litrów) zbiorniki na wodę. Są też zmiany w środku. Bagażnik został doposażony o "mebel" z wysuwanymi szufladami, a także posłaniem i miskami dla psa. W pakiecie otrzymamy aluminiowe, lekkie walizki Zero Haliburton.

A, miałem wrócić do silnika. V8 zostało poddane lekkiej modyfikacji. Dokładnie rzecz biorąc, otrzymało kompresor Magnusona. Dzięki temu osiąga... 557 KM i 745 Nm.

Lexus LX 570 J201 to wóz koncepcyjny, ale bierze udział w Rebelle Rally, który rozpocznie się w czwartek. To 2 000 km po pustyniach Nevady i Kalifornii.

Ale ja go idealnie widzę na stepach Azji Środkowej. Zarówno da radę, jak i będzie eksplodował prestiżem wśród miejscowych.