Elektryczny Lexus UX 300e wjeżdża do Europy. Zasięg? 300 kilometrów

Lexus UX 300e wjedzie do Europy. Japońska marka pochwaliła się dzisiaj planami na przyszłość i przy okazji przedstawiła specyfikację swojego elektryka.

Do tej pory ta japońska marka stała w opozycji do całkowicie elektrycznych samochodów. Tymczasem okazuje się, że normy emisji CO2 nie biorą jeńców. Lexus UX 300e trafi do Europy. Poznaliśmy jego specyfikację.

Lexus UX 300e

Lexus UX 300e - do 300 kilometrów zasięgu, bateria o pojemności 54,3 kWh

Dane techniczne podane przez producenta nie rzucają na kolana, ale też nie wyglądają źle. Lexus UX 300e wykorzystuje baterię o pojemności 54,3 kWh. Została ona zamocowana bardzo nisko, aby zachować odpowiednio położony środek ciężkości. Elektryczna jednostka znajduje się w miejscu klasycznej spalinowej. Oferuje ona 204 KM i 300 Nm momentu obrotowego, a moc trafia na przednią oś.

Osiągi? Przyspieszenie do 100 km/h zajmie 7,5 sekundy, zaś prędkość maksymalna to 160 km/h. Lexus zakłada, że zgodnie z normą WLTP zasięg wyniesie do 300 kilometrów. Nieco bardziej optymistyczna w założeniach norma NEDC sugeruje nierealne 400 kilometrów, które będzie można przejechać na pełnej baterii.

Ładowanie AC/DC

Elektryczny Lexus umożliwi ładowanie zarówno prądem zmiennym jak i stałym. Maksymalna moc ładowania AC to 6,6 kW, zaś DC to 50 kW. Nie jest to rewelacyjny wynik, ale przy tej pojemności baterii w zupełności wystarczy.

W przypadku pierwszego rodzaju ładowania czas potrzebny na uzupełnienie baterii od 0 do 80% to 7 godzin. Ładowanie DC skraca to do 50 minut.

Lexus UX 300e

Cicho i nowocześnie

Lexus obiecuje, że UX 300e ma być najcichszym autem w swojej klasie. Co ciekawe Japończycy przygotowali także nowe oprogramowanie wraz z aplikacją mobilną, dzięki którym będzie można nadzorować "tankowanie" baterii i stan pojazdu.

Sprzedaż auta ma ruszyć w drugiej połowie bieżącego roku.